Nekromanti Problem med ambidexeriöshet och Två vapen

Duddmannen

Hero
Re: Dubbelhänthet och sånt

Ok, om vi låter Olle göra båda sina anfall samtidigt, låt oss säga att han hugger in i Kalle från både höger och vänster exakt samtidigt. Då skulle inte jag säga att det är någon större skillnad på detta "Dubbelanfall" och två vanliga anfall. Antingen har man möjlighet att undvika anfallen eller så försöker man parera anfallen. Oavsett vilket man väljer blir det väl Ob1T6 svårare mot en av attackerna? Jag vill återigen säga att vitsen med att ha två vapen är att man vill ha lite fler möjligheter när det gäller olika anfallssätt. Möjligheten att byta från höger till vänster främst. Säkerligen lite förvirrande för motståndaren.

/Duddmannen

Vindhand

Myrmidon
Olle har en dubbel Yelanirusning på sig och bedömer att Kalle inte kan skada honom med ett sådant anfall. Olle är dessutom magiker, och har lagt en besvärjelse som gör att Kalle för tillfället har 0 i Undvika.

Svara på den du!

Är inte Olle ganska puckad som trots att han har sågana ekonomiska och magiska resurser fortfarande döda sina fiender personligen och handgripligen?

Något, näe, ganska, näe, mycket (OT)

Olle har just varit ute i skogen där han hittade den dubbla Yelanirustningen som hade perfekt storlek!
Jag tar tillbaka att Olle var magiker (det skulle vara för osannolikt :gremwink:) men bredvid rusningen låg en engångsförtrollning. På vägen hem så träffade Olle Kalle, och det blev bråk. Eftersom Kalle är en ärrad krigsveteran så trodde han att han skulle ha en chans.

Mvh Victor Palm

I'll be back