Nekromanti Problem med Khelataar, HJÄLP MIG, TACK!!

WanwaMacil

Veteran
Jag har regelboken till Khelataar (hittade den i min rollspelsgrupps lokal) och tänkte att jag skulle kanske kunna bli SL/GM för detta spel. Sedan kollar jag på nätet efter ett rollformulär och upptäcker att det fattas en världsbok och en karta. Då är min fråga: hur pass viktiga är dessa böcker? Kan man spela det utan att ha dessa? Jag är tacksam för svar :gremgrin:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Tja. poängen med Khelatar är knappast de festliga reglerna... så tillbaka till lokalen och leta vidare tills du hittar världsboken.

(Såvida du inte har fått den ninjatryckta versionen där världsboken har regelbokens omslag, och vice versa.)

G

Guest

Guest
Tyvärr... Du måste ha Världsboken, annars har du inte mycket glädje av spelet. Förvisso gillar jag reglerna som dom är, men det är trots allt världen som gör Khelataar till vad det är... Så leta vidare... I lokalen som på internet (sa jag det sista :gremsmirk:)

WanwaMacil

Veteran
Om jag ska leta på internet (för jag är tyvärr tvungen till detta eftrsom att boken inte fanns i lokalen) var ska jag då leta? var är det störst chans att jag hittar något?

wallahad

Swordsman
Notera att Khelataar är ett mera socialt rollspel där det inte finns så mycket utryme för igentlig strid, då läknings processen är, som i verkligheten, ap lång.

Se strid lite mera som i gamla samurai filmer.
Där de enda som står upp efter 3 anfall är den som har jätte tur eller är skiklig.