Quadrante
Grisbonde
Den ville inte logga in.. frågan är vart den försökte logga in !
(se bifogad bild)
(se bifogad bild)
Så utomordentligt dumt. Jag förstår att det inte görs några spel för den plattformen...Det är för att grafikmotorn i Mac OSX, Quartz, använder PDF som standard på allt som visas i 2D på skärmen...
Dogma funkar på alla plattformar. Numera funkar det till och med på utrikiska (Over the Rainbow)!Fast Mac borde ju då vara en extra bra plattform för PDF-(roll)spel, som Dogma
Långt ifrån alla spel är 3D, och även 3D-spelen har ibland 2D-bitar. Titta tex på många av de bra RTS-spelen eller gamla hederliga shoot em ups.öhh.. du har nog totalt missuppfattat hur det funkar, Troberg..
...jag sa 2D, inte 3D.
Sorry, men är det något jag hatar så är det när man försöka köra antialiasing på skärmtypsnitt, speciellt på platta skärmar. Istället för skarpa typsnitt så får man något som känns som en billig fylla med någon annans glasögon. Och Joel Spolsky håller med mig!PDF-genereringen är för att få snygga typsnitt
Som i och för sig är en fuckup av monumentala mått, en fuckup som kommer att överskugga alla andra fuckups i världshistorien. Om PDF för 2D är korkat, så borde det vara dödsstraff på att använda 3D för 2D. Enligt min ödmjuka åsikt i alla fall.sånt som Microsoft försöker härma med gränssnittet till vista.
Har du provat att ändra färginställningarna i Windows? Defaultfärgerna är som pepparspray för ögonen.Konstaterar bara att grafiken på en mac är betydligt angenämare att jobba med... betydligt skönare för ögonen att sitta en arbetsdag framför min mac än framför min PC (vare sig om jag kör XP eller Linux KDE).