Nekromanti Problem med servern?

Poseur

Swashbuckler
Jag har haft problem med att klicka på länkar och att uppdatera sidan de senaste dagarna. Speciellt att posta inlägg, det kan ta flera minuter innan det har blivit postat. Och att öppna en tråd eller klicka in sig på ett annat forum tar ca 1 minut.

Problemet är inte min internetuppkoppling för jag har haft problemet på flera olika datorer.

Så har någon annan haft problemet eller är det bara min användare det är mongo för?

/Poseur bekymmersam

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har också märkt det; nångång på eftermiddagen kan det plötsligt ta flera minuter både att posta småprat och att komma in på sidan.

Gardener

Champion
Låter inte så bra. Men det är svårt att säga vad det kan bero på, speciellt när man inte kan se problemet själv.

Det kan vara dns-servrar som strular, servern som är upptagen med annat eller en miljon andra saker...

Om fler har liknande problem så beskriv gärna hur det ter sig för er.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag kan instämma i det som sagts tidigare. Har hänt flera gånger i Vrållådan då man skickar iväg vad man skrivit så kommer texten upp som säger att den skickar... Och skickar. Och skickar. Men ingenting händer. Stänger man ned fönstret och går in igen har det postats, men fönstret blev aldrig refreshat utan det är nästan som det frusit.

Robert Jonsson

Gardener said:
Fast småpraten är sugig javascript, det kan lika gärna vara den som buggat ur.
Det har även hänt då jag försökt ladda sajten. Jag nämnde vrållådan för det var det mest konkreta jag hade. Samma sak har hänt när man försökt posta saker eller gå in på forum. Tänkte aldrig på att de kunde skilja sig från varandra.

Gardener

Champion
Det kan vara webbservern som får för många requests. Fast att jag kunde ladda siten från andra ställen samtidigt tyder på att så inte är fallet.

Tyvärr har jag inte så stor möjlighet att debugga vad som händer på servern.

Om det händer när ni laddar en sida, klistra gärna in raden längst ner på sidan där det står hur lång tid det tog att generera sidan.

Robert Jonsson

Det här resultatet fick jag nyss:

Genererades på 69.082 sekunder varav 68.964 sekunder spenderades på 14 stycken databasfrågor. Zlib compression enabled.

Gardener

Champion
Tackar för det. Då är det rätt uppenbart vart flaskhalsen är i alla fall, i databasen. Tyvärr har jag inte så stora möjligheter att debugga det. Troligen blir den helt enkelt överbelastad.