Nekromanti Problem med sl.

Forsete

Veteran
Joined
12 Jun 2002
Messages
5
Location
Varberg
Jag har problem med min sl. Han har alltid invändningar mot mina rollpersoner men när jag ber honom komma med förslag är han helt tyst. Jag gillar och har alltid gillat alver men min sl vill inte att jag ska spela alv och det märks. Mitt tilltalsnamn när jag spelar alv har blivit spetsöra. så jag har försökt göra en vanarisk tempelriddare men den blev stoppad direkt av min sl likaså min vanariska magiker, vad ska jag göra?
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
usch... =(

Usch vilken tråkig SL du har.

Han kan väl säga vad felet istället för att basunera ut sitt missnöje genom att vara otrevlig.

Prata med honom, tvinga honom att förklara vad som inte är bra och vad som ska ändras.
I annat fall, säg åt honom att göra ditt karaktärskoncept åt dig, innan ni gör karaktär.

/Naug
 

Geequed

Veteran
Joined
22 Jan 2003
Messages
10
Location
Norrbotten, Luleå
humma

Jag förstår inte alla som har problem med SL... :gremconfused:

Jag och en annan i vår spelgrupp brukar dela på uppgiften att vara SL, då det kan vara en uttröttande uppgift att skapa en idyllisk bild av Mundana och sen lamslå spelgrupen helt med ett MAGNIFIKT äventyr... :gremgrin:

Har spelat i snart 12 år och grinar inte illa om SL säger åt mig att min RP inte duger, då frågar man bara snällt: "Men kära lilla SL varför har du så stora öron, å så stora tänder?"...
Om han inte äter upp mig då då vet jag att det är fritt fram å fråga: "VAD ska jag modifiera för att min RP ska passa in i din brilljanta plan å store ledare?"

Så ungefär...SL är inte mer än en medmänniska, förhoppningsvis...såvida ni inte har fått tag i ett träskmonster eller en drake från nån av Mundanas mörkaste hörn...såååå är det inga problems :gremcrazy:
 

Lord decado

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
174
Location
Replot
Re: humma

Delar också SLbördan, och det hjälper, även om vi brukar godkänna dom flesta rollpersoner.
Det blir roligast med en varierande spelgrupp, alla har sin egen personlighet, även om alver och dvärgar förekommer spelar dom flesta människor eller barbarer (ser dom som olika)
 

Hanoi

Veteran
Joined
5 Jan 2003
Messages
79
Location
Lidingö
du har ju ganska högtflygande ambitioner: alv, tempelriddare, magiker, så det är kanske inte så konstigt. jag förstår din sl, han tycker att du själv ska komma till insikt med vad du bör spela. det är därför han e helt tyst när du frågar honom. mitt förslag e att du ska ligga med din sl och sen, på ett inte för rättframt sätt, gå in på vilken typ av rp du ska spela.

några tips på karaktärer är:
Gillis bonde från Ham
Robin Hood
Aragorn son av Arathorn
Belgarion
och Raskolnikov
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Du kommer inte med särskilt konstruktiva "förslag". Det är uppenbart att det här rör sig om interna problem mellan spelare och spelledare, och det är lätt att uppfatta ditt inlägg som ganska hånfullt. Jag hoppas att så inte är fallet. Varför inte ge något värdefullt tips, i den mån man kan ge sådana i en situation som denna?

/RipperDoc - moderator
 

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
Re: humma

Ja, hos oss turas vi alltid om att vara SL, så det fär om att "fråga SL om tillåtelse" har mer blivit till allmän diskussion om vad man kan tillåta.
 
Top