Jag snackade idag med en i vår lilla spelgrupp och han funderar på att inte vara med och spela på ett (längre) tag. Detta på grund av spelgruppen. Jag tycker ungefär likadant som honom. Detta tycker han (och även jag i ganska stor utsträckning):
* Han är trött på att ingen annan i gruppen verkar vara speciellt intresserade av att spela längre.
* Vi spelar på tok för sällan.
* Han kan inte komma ihåg senaste riktigt roliga spelmötet.
* Han är även trött på att folk i gruppen inte kan ställa upp och ta sig tid att spela.
Vi har tidigare haft möten angående detta och annat, men det har inte lett till någon förbättring. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra... Alla tips är välkomna, förutom sådana om att byta spelgrupp. Det är inte alltid så lätt att göra det...
//Boboliwsy
* Han är trött på att ingen annan i gruppen verkar vara speciellt intresserade av att spela längre.
* Vi spelar på tok för sällan.
* Han kan inte komma ihåg senaste riktigt roliga spelmötet.
* Han är även trött på att folk i gruppen inte kan ställa upp och ta sig tid att spela.
Vi har tidigare haft möten angående detta och annat, men det har inte lett till någon förbättring. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra... Alla tips är välkomna, förutom sådana om att byta spelgrupp. Det är inte alltid så lätt att göra det...
//Boboliwsy