När jag läste Fantasy! så blev jag glad över att se hur reglerna tar med att stora vapen inte är till någon fördel i trånga utrymmen. Jag skulle själv vilja trycka på detta i ett eget regelsystem.
Jag tycker som sagt att det är bra gjort i Fantasy!, men jag skulle vilja ta det ett steg längre. Typ att ha två lägen för de flesta vapen. Helt enkelt vapnets funktion när man använder sitt vapen på optimalt ställe, och funktionen när man använder det på ett dåligt ställe.
Har någon några exempel på system som gör det i större utsträckning än Fantasy? Och som lyckas med det? Eller har du egna tankar?
Jag tycker som sagt att det är bra gjort i Fantasy!, men jag skulle vilja ta det ett steg längre. Typ att ha två lägen för de flesta vapen. Helt enkelt vapnets funktion när man använder sitt vapen på optimalt ställe, och funktionen när man använder det på ett dåligt ställe.
Har någon några exempel på system som gör det i större utsträckning än Fantasy? Och som lyckas med det? Eller har du egna tankar?