kort svar
Kommer med ett längre så småningom...
Förra fredagen stoppade jag in mer minne och en ny hårddisk i datorn. Tyvärr hårdvaran efter det haft ett otalig problem som uppstod i och med detta och då servern står på ett ställe som jag inte har full tillgång till så har det varit lite struligt att fixa det.
Nu är dock servern igång igen med 64 mb mer minne (skulle varit mer, men hårdvaran strular) och en ny fin, snabb hårddisk som jag gjort en helt ny installation på. Detta resulterar i att systemet är lättare att uppgradera och administrera, det finns också gott om plats för nya saker och allt är bättre strukturerat och lättare att hitta.
Förhoppningsvis kommer detta att göra att hela webbplatsen går snabbare. Om inte detta löser saker kommer jag antagligen försöka köpa lite mer minne och vi kommer även att flytta servern till en plats med mycket bättre lina.
Eftersom det nu är ett helt nytt system som körs på servern och att jag har flyttat runt filer en del så kan vissa saker ha slutat fungera. Om ni hittar något som verkar konstigt så maila
gardener@rollspel.nu på momangen!
MVH Olle Johansson
Webchef,
www.rollspel.nu