Nekromanti probs?

Kitzune

Swashbuckler
Re: Sponsring?

<I>"Finns det intresse av att göra mindre donationer för att
förbättra www.rollspel.nu"</I> Från min personliga sits så kan jag inte avvara mer än
kanske 50 spänn/månad, mest på grund av att staten är dum
och inte höjer studiebidrag - Det smärtar att ha cirkus
2500:- per månad och ett par jeans kostar i runda tal 600.
Fast många bäckar små blir snart en stor å som det heter.
Men, jag tror tendensen blir så här:

* Start - Jättemånga donationer för det är nytt och spännande
* Mellanstadium - Färre
* Klimax - Få, sporadiska och av samma personer hela tiden.

En idé vore väll att upprätta en slags Wall of Fame där
personer som sponsrat med pengar syns, så den som ger mest
ligger på 1:a plats och sedan rangas det nedåt. Som en liten
drivkraft till att göra förbättringar.

<I>"men det finns ändå alltid saker som kostar."</I>

Vad spenderar ni i genomsnitt per år på Rollspel.nu ?

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"

DanielSchenström

Swashbuckler

Gardener, jag vet att vi diskuterat det här förut men jag kommer inte ihåg om något resulterade från det.

Skulle inte sverok kunna chippa in med pengar. Deras mål är ju att främja rollsplande och som en central knutpunkt för den svenska rollspelarskaran är ju rollspel.nu ett ypperligt projekt att stöda. Eller kanske portalarea kan bistå lite grann?

Daniel "Warduke" Schenström

SK LOKE 15 ÅR. LOKES LUNTA 10 ÅR.

Gardener

Champion

Var i kontakt med ett Sverok-distrikt som hade projektbidrag men problemet är att det är just det, projektbidrag. Att sponsra inköp, speciellt i något fortgående, är inte direkt något som de brukar göra. Riks har jag inte ens pratat med men jag antar att det skulle bli ungefär samma svar, men man ska väl inte avfärda något innan man provat. Har ju själv suttit i styrelsen så jag vet hur jag själv tyckte då...

Angående Portal så hoppas jag att det kommer bli lite förändringar som förbättrar saker och ting. Men det kommer ju fortfarande finnas utgifter för oss, där de mest uppenbara är betalning av domän och uppgradering av forumsystemet.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu

Gardener

Champion

Några 50 kr i månaden ska det väl inte behöva bli, snarare sporadiska donationer isf. Vi tänkte inte bli någon betaltjänst precis. =]

Angående din tendensteori så håller jag nog med den i stort, fast jag tror snarare att det inte kommer bli så jättemånga donationer i början heller... Fast jag kanske bara är pessimistisk.

Skulle vi börja med donationer skulle vi naturligtvis ha en uppföljningssida där man kan se vad pengarna gått till och definitivt en tack-lista. Kanske även en topp-lista, vissa tycker nog det är kul att vara med på en sån, men andra kanske föredrar att vara anonyma.

Angående utgifter för www.rollspel.nu så är det väl lite svårt att beräkna. Den fasta utgiften är ju för domänen, som ligger på $30 om året, sen har det gått åt en sisådär £30-£40 eller nåt för att vi flyttat servern några gånger. Utöver det blir det en del kringkostnader, jag la sammanlagt ut ca 2000kr förra året och i år har jag köpt ett minne och en hårddisk för cirka 1500kr.

Sen finns det ju "osynliga" kostnader, som att jag la ut 230 spänn i t-baneresor och ca 200 kr i mobilsamtal för att fixa servern nu i veckan. Eller att jag på eget bevåg köpte tårta åt besökarna på senaste forumträffen. Typ såna saker som inte direkt går att mäta, som delvis är för min egen vinning eller som inte är planerat eller tvunget.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu

chrull

Stockholm Kartell

Kan du inte slänga in en reklambanner för nått då?
eller några stycken? "klicka här för att komma till bannersidan" så kan vi sitta och klicka in lite pengar.. JAG skulle gärn sitta och klicka på 20 banners om dagen för sidans bästa..

Men det här diskuterade vi på forumträffen.. när vi var på caféet... jag minns inte varför ni tyckte det var en dålig idé dock...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

Gardener

Champion

Att ha en banner-sida där alla banners ligger brukar inte gillas av de som erbjuder pengar för webbannonserna. Inte heller multipla klick från samma användare... Tror inte det skulle fungera.

Ett förslag som kommit upp är att om man donerar en viss summa pengar så får man en liten reklambanner på sidan nånstans. Som främst då skulle vara tänkt för företag eller så, som vill ha länk till sin sida.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Ragga spons

Jag kan helt och hållet förstå att sponsorerna inte vill att man ska ha en liten hörna på sidan där det ligger en "drös" länkar. Men om man skulle kunna få det lite mer seriöst. Borde det inte finnas några som nappar då? Det cirkulerar ju en hel del folk här så det borde ju inte vara omöjligt.

Donationer är väl heller ingen dålig idé, men saken är ju den att många är studenter och har inte så mycket att ge. Men välkänt är ju att: "Många bäckar små, bliver en stor å".
Någon gång ska man väl kunna avvara lite.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Kitzune

Swashbuckler

<I>"Som främst då skulle vara tänkt för företag eller så, som
vill ha länk till sin sida."</I>

Tja, det är väl bara att fråga några spelföretag, såsom
Tradition eller SF-bokhandeln om de vill betala några
slantar för en god sak. Jag vet inte hur många gånger vi
forumsdeltagare har nämnt dem - Kanske kan skicka en liten
nota till dem /images/icons/wink.gif

Förresten, har du arbete till mig nu?

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"

Gardener

Champion

Det kommer. Det är en del saker som jag prioriterar högre dock, som att vissa saker inte fungerar efter ominstallationen och det behöver fixas. Bör inte vara så mkt kvar nu iofs. Men sen har servern råkat ut för intrångsförsök från masken w32.nimda vilket gör att det blir äckligt hög trafik mot servern som slöar ner allting. Jag håller på att göra mitt för att stoppa en del av spridningen, nämligen installera virusscanning på mailservern. Servern riskerar dock på inget sätt att bli infekterad själv, den attackerar bara Microsoft IIS på windows-datorer.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu