Nekromanti Produktförslag till Neogames

Jag tycker att Neogames borde ge ut en kasse pappfigurer liknande Steve Jackson games Cardboard Heroes. Det skulle vara bra för att ge överblick vid strider etc. Dessutom är de ju mycket billigare än både tenn- och plastfigurer.

Sen tycker jag också att Neogames borde ge ut en modul som beskriver hur typiska städer ser ut tex en typisk alvstad, en typisk stad i Soldarn, cirefaliska städer mm. Gärna med bilder på olika sorters hus så att man får sig en bättre bild av arkitekturen. Jag vill inte ha rena stadsbeskrivningar (med styrelseskick mm) som redan finns. Utan mer hur det SER UT i de olika städerna i Mundana så att man lättare kan beskriva detta för sina spelare för att skapa schysst stämning ch för att förhindra att alla städer spelarna besöker ser ut ungefär likadant.

En tredje modul jag gärna skulle se är en ren historiemodul. Där hela Mundanas historia avhandlas i ganska grova drag. Gärna med en massa legender och myter.

Willie

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan

Blasphemy

Swashbuckler
Barbarförslag till Neogames

Jag tycker att en Modul till Eon som behandlade de olika Barbarfolken vore en riktig smaskig godbit.
Där det finns information om deras kulturer, osv.
Även kartor och beskrivningar av där de bor, Kraggbergen, Kamor, Tokon, Cimmerien osv.

Only dead fish float with the stream.

Azagthoth

Myrmidon
Den historie modulen skulle jag köpa... utan att tveka...

Har för mig att det varit tal om en sådan modul förut på forumet. De har tydligen en hel massa Mundana-historia liggandes på sina hårddiskar, så det är nog ingen omöjlighet att en sådan modul kommer (när istället för om med andra ord).

Den finns dock inte på utgivningsplanen, så det lär dröja.

/Azagthoth

Marcus_UBBT

Warrior
Re: Barbarförslag till Neogames

ja, ta adasierna som exempel. vad vet någon om dem? hur är det tänkt att någon ska kunna spela med dem när man inte känner till deras kultur överhuvudtaget?

//marcus
äventyrsbanken - länkar till 41 eon-äventyr!
http://hem.passagen.se/pratchet/eon/

Morollan

Veteran

ja, ta adasierna som exempel. vad vet någon om dem? hur är det tänkt att någon ska kunna spela med dem när man inte känner till deras kultur överhuvudtaget?

//marcus

Men vem fasen bryr sig om Adasierna?
Vill man spela adasier så får man väl hitta på nått tillsammans med SL.
Jag skulle bli väldigt besviken på neogames om dom börja göra moduler om sånna där saker. När det finns så mycket intressant som dom kan skriva om.

Blasphemy

Swashbuckler

Ja alla tycker vi olika. Jag skulle finna det tämligen intressant med en sådan modul. Långt intressantare än Pirater och Sjöfarare eller vad den nu heter.

Only dead fish float with the stream.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Legender och hemligheter

Om inte jag förståt någonting fel så finns det visst en historiemodul på utgivningsplanen- "Legender och hemligheter", eller nåt sånt. Den lär iaf innehålla en hel del om historia, inte minst Mundanas jäääääättehemliga bakgrund. (Mörkret och allt det där mumbojumbot).

- Ymir, stör sig fortfarande på att neogames inte avslöjat bakgrunden ännu

Ymir

Liten kantbaron
Primärt tycker jag neogames borde ge ut moduler om de återstående kulturkretsarna och länderna (Cirefalien, Jargien, Västlanden, Thalamur och Damarien-Västmark, och varför inte en Sunari/Alarinn?), istället för skitsaker som äventyr och fjantmoduler om demoner, vandöda, sjöfarare och dyl som man ändå inte drar sig för att använda även utan någon halvt onödig modul.

Nej, neogames borde satsa på moduler som man BEHÖVER, inte moduler med saker som man kan använda minst lika bra utan ett modulhelvete.

- Ymir, luftar sina åsikter

Marcus_UBBT

Warrior
jag

inte så att jag menar att en modul ska komma ut med adasierna, men neogames kunde väl göra som de gjort med kraggbarbarerna, lägga ut en liten text på internet eller nåt.

ifall adasierna inte har en bakgrund utan det är upp till SL att hitta på något skäl, varför har då neogames överhuvudtaget inkluderat rasen?

//marcus
äventyrsbanken - länkar till 41 eon-äventyr!
http://hem.passagen.se/pratchet/eon/

Mederian

Warrior
IMHO är landsmodulerna inte ett dugg viktigare än moduler som Demoner, Sjöfarare och Pirater och liknande. Jag är övertygad om att det finns en minst lika stor krets som längtar efter Vandöda, som den krets som längtar efter modulen Jargien.

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte

Ymir

Liten kantbaron
Mycket möjligt, men de har låtit sig luras av sig själva i sådana fall. Jag menar, att använda vandöda i en kampanj är förbannat lätt utan någon halvt onödig vandöda-modul, det är liksom bara att använda sig av simpla fantasyklyschor. Att däremot spelleda en kampanj i Jargien utan att veta mer om landet än vad som står i Mundana finner jag personligen iallafall vara mycket svårt, på gränsen till omöjligt i vissa fall, åtminstone om man som flertalet på det här forumet verkar hysa en panisk rädsla för att hitta på något eget och använda sina egna idéer istället för neogames.

- Ymir, tycker mundanas politi och kultur är faen så mycket mer intressant och givande att skriva moduler om än simpla zombier...

Azagthoth

Myrmidon

Jaha, har inte tittat på den på ett tag... När ska den komma då (jag adderar förseningen själv)?

/Azagthoth

Ezping Orm

Hero
Njae... det stämmer inte riktigt. Det finns trots allt en hel del information om Det Jargiska kejsardömet i Mundanaboken, men ingenting rörande eons vandöda/demoner.

Ezping Orm

Ezping Orm

Hero

Varför trackar alla på pirater & sjöfarare.. jag har väntat ett jäkla tag på just den modulen och om nu Neogames skrämms av all kritik (så att de bestämmer sig för att skjuta upp på projektet), så blir jag tvungen att ta till med hårdhanskarna.

Ezping Orm

Ezping Orm

Hero

Era lata odågor! :o)

Ezping Orm<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Ezping Orm on 2000-12-11 22:35.</EM></FONT></P>

Ymir

Liten kantbaron
Eons vandöda/demoner intresserar mig inte för fem öre, och är dessutom förbannat lätta att själv konstruera- hur mycket klyschor och material till andra rollspel om dessa varelser finns det inte att tillgå som inspiration? Dessutom har deras varande/icke varande samt hur de fungerar jävligt liten betydelse för Mundana som värld, till skillnad från Jargien.

Den befintliga informationen om Jargien är däremot långt ifrån tillräckligt för att man lätt skall kunna hålla en kampanj i landet, speciellt inte om man involverar samhälle och politik. Hittar du någon information om Jargien i andra rollspel får du stora Ymirpriset av mig.

- Ymir, förstår inte hur man kan vilja ha en sketen och helt onödig modul om något så trivialt som skellett och zombier.