Nekromanti Produktförslag till Neogames

hatten

Swashbuckler
Re: Havet må dränka de Odöda svin vandrar min väg.

Och med det vill jag säga Havsmodulen FÖRST sen mer oviktiga moduler som odöda...

Ezping Orm

Hero
Har du tänkt på att alla kanske inte är så förtjusta i klyschor, eller att det finns människor som hellre ser neogames vandöda, än att hitta på egna med utgångspunkt från andra rollspel. Sen så kan de även finnas de som tycker att vandöda är minst lika viktiga för mundana, som Jargien.

..och om du nu tycker att det är så jävla enkelt att finna material till odöda, så kan jag informera dig om att det är minst lika lätt att fantisera ihop fakta om Jargien.
Titta bara på romarriket eller på den katolska kyrkan.. hur mycket inspiration som helst.

Ezping Orm

hatten

Swashbuckler
Re: Odöda Konspiration

Har du inte sett en konspiration av Odöda krafter här på forumet har rest sig från sina Vampyr gravar för att besmutsa Mundana med sina Anorektiska ben.
Skrikande om odöda och monster står de och raslar med sina spöklika kedjor men allt de igentligen är vilsna som den Flygande Holländaren i sin iver att få reda på de odödas ruttnande makt..

*ler* undrar om någon fattar något..

King Kromm

Hero
Re: Barbarförslag till Neogames

Håller inte med, om neogames bara skulle glömma bort en stor del av mundanas befolkning genom att skita i alla mindre cicliserade folk så skulle en stor del av helheten försvinna, om t ex alla folkslag utom dom(nån gång i framtiden...) skulle vara väl beskrivna och inte de barbariska folken, det vore dåligt... då kan ju demonerna som känner sig mobbade i dod slänga sig i väggen... det vore ju värre än mobbing... tänk på deras känslor för f-an!

/en upprörd King Kromm

Ezping Orm

Hero

Därför måste vi med all kraft bekämpa denna styggelse innan det är försent (dvs att herrarna på Neogames har hunnit ändra sig, angående releaseplanen)!

Ezping Orm

Ezping Orm

Hero
Re: Vakta din tunga

Det var väl inte så farligt..? Att kalla någon lat är väl knappast något att bli upprörd över? Det finns många här på forumet som använder betydligt hårdare ord utan att någon av er redaktörer reagerar.

Ezping Orm

ripperdoc

Myrmidon
Re: Vakta din tunga

Nej, de flesta antog nog att det var ett skämt. Men som den snustorra redaktör jag är, :), du använde ett kraftuttryck som 'jävlar' (vilket du nu redigerat...bra!). Och missade smileyn.
Sedan händer det förstås att andras kraftuttryck passerar, och att olika diskussioner så att säga tillåts olika grader av hårdhet. I mer "känsliga" debatter blir det bara värre om man går in och anmärker på alla övertramp. Det är bättre att göra det här i lugn och ro, så att alla lär sig hålla en god stämning på forumet.
Tycker du att någon person eller ett specifikt inlägg sprider osämja på forumet, maila red@rollspel.nu eller ta kontakt via privata meddelanden till någon redaktör. Azaghtoth är den redaktör som har ansvaret för forumen, medan många andra redaktörer passar på att även dem övervaka forumen.

/RipperDoc - så fick jag med hela moralkakan...

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Azagthoth

Myrmidon
Men tänk en sekund (eller två) på de stackare som väljer att spela Eon, men inte i Mundana. För dem är en modul om Jargien totalt meningslös, men en modul om Demoner eller Vandöda torde kunna vara av intresse.

/Azagthoth

King Kromm

Hero

Varför inte kämpa för de odödas sak? jamenar hur kolt vore inte det? då kanske de odöda belönar oss med evig död...
Tänk på det du!

/King Kromm

Blasphemy

Swashbuckler
Mer odöda...

Jag vill ha mer odöda... tusentals ben som skallrar, stora lass med Zombies och blodsugande vampyrer i ensliga slott.. Ehumm.. Nä men allvarligt så ser jag väldigt fram emot odödmodulen men hoppas starkt (och tror även) att den kommer bli rätt så orginell.

Only dead fish float with the stream.

Blasphemy

Swashbuckler
Animering av döda..

Kan någon förklara för mig vad jag gör för fel. Jag har gång på gång försökt animera döda personer. först och främst har jag gått omkring på olika kyrkogårdar och kastat mina mäktiga besvärjelser.. Men ingenting hände.
Därefter så högg jag ihjäl en dam från Frälsningsarmén med en morakniv men hur jag än försökte återuppväcka henne med min magi så var hon fortfarande död.
Hur gör man egenteligen. Är tacksam för tips. Frälsningsarme tanten börjar lukta i min källare och jag skulle önska att jag skulle kunna få henne att resa upp och gå.
Men *suck*
Inget vill fungera.

En med behov av hjälp.

Only dead fish float with the stream.

King Kromm

Hero
Re: Animering av döda..

Hmm, ett alvarligt problem... Fråga en nekrofil, dom brukar kunna en hel del om döda, fast kanske inte just det du vill veta...

/King Kromm, som också vill veta hur man animerar döda.

King Kromm

Hero
Re: Sunarimodul!

Visst är det en bra ide, men borde dom inte se till att det finns moduler om alla stora civilisationer innan dom släper en andra modul om alver?

/King Kromm

Rosen

Myrmidon
Re: Animering av döda..

<I>Fråga en nekrofil, dom brukar kunna en hel del om döda, fast kanske inte just det du vill veta...</I>

Att animera de döda är väl det <I>sista</I> de skulle vilja göra med dem? Då blir de ju nästan som... levande, ju. (-:

--
Åke