Nekromanti Produktförslag till Neogames

smaffy

Hero
Re: Animering av döda..

jag känner på mig att en disikerare är det bästa möjliga. eller, kanske en disikerarnecrofil...

Smaffy är jag. blä.

Angel of fury

Veteran
vad är ett skeLLett? zombier och skeLett är inte riktigt nåt som passar in på mundaba tycker jag. Däremot kan en eller annan demon alltid förgylla en äventyrares vardag (och även orsaka hans död). Det som jag uppskattar med demoner är att de finns i alla olika former och storlekar och om man tröttnat på drakar kan man köra med demoner istället.

/a o f: din fällhittare i labyrinten

Bjorn

Hero
Val av S.S.I.

Tjaa, jag måste erkänna att jag har inte lusläst skymningshem utan mer "skummat", men inte lär det väl vara några problem att välja ett annat SSI* om man ogillar EONs. Jag skulle själv mycket väl kunna tänka mig att spela Skymningshem med t.ex. Fantasy Hero eller EDoD.
Jag tror säkert att man till och med kan "fri"forma i skymningshem, även om man knappast lär inkassera något berömm från "da K dude" om man gör det.

För övrigt tycker jag det verkar vara en rätt cool värld faktiskt, ska nu läsa den ordentligt nån dag om/när det finns tid. (Vilket INTE lär bli snart, har bara lyckats läsa ca 20-25% av mitt Blue Planet jag köpte för en månad sen ordentligt ännu. Varför har man aldrig tid för??? ;-()

/Bjorn

* SSI = Spelledar-spelar intreface, alt. Spelvärd-spelar interface

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Animering av döda..

Varför inte en Patolog? De borde ju ha koll om något. Och vad säger att inte en Nekrofil inte gillar ett animerat lik. Det kan ju vara stilla under själva-. öhhh akten.. Men annars så kan det ju gå och ställa sig i garderoben eller något liknande.
Ja.. nått sådant i alla fall

Only dead fish float with the stream.

Lycan

Hero
Eget projekt.

Luna är projektnamnet på Ymirs och mitt egenhändigt producerade rollspel.
Landsbeskrivningarna börjar bli klara nu.

Lycan

Hero
*Harkel*

Väl talat broder!

Ner med de vandöda! Upp med relevant fakta!
Ner med vissa inkompetenta klåpare (who shall remain nameless)! Upp med oss!

- Ly-Chan

....slår mig själv i huvudet med en hammare

En tredje modul jag gärna skulle se är en ren historiemodul. Där hela Mundanas historia avhandlas i ganska grova drag. Gärna med en massa legender och myter.

Jag kollade precis på Neogames releaseplan. Givetvis fanns det då just en sån modul där.

Willie - som ser fram emot den modulen

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan

Sebastian Strix

Veteran
Re: Lustigt

Visst. Och Drakar och Demoner är enbart en kopia på Dungeons & Dragons. ;-)

Erik - Khelataar-fan, som anser att Eons strids- och regelsystem är A, mer strömlinjeformat och B, mer lättläst än Khelataar. Skulle aldrig SLa Eon; spelar NeoTech för tillfället, men då är det SL-jäkeln som får glo på skadetabeller. BWAHAHAHAAA!