Jag är inne på samma sak som föregående inlägg. finns det gratisprogram som man kan använda för att göra ritningar över hus och lägenheter? Jag brukar skissa på rutat papper, men för att få det riktigt snyggt behövs datorgjorda ritningar.
Om du enbart skall göra husritningar borde vilket cad-program som helst funka. Men ett fint vitt papper, en riktigt svart tunn penna och linjal är inte att förakta... med pennan får man vissa friheter man ofta saknar med dator.
Hmm... gör tex en sökning på google med +cad +freeware
(länken jag la in innan funkade inte så bra upptäckte jag)
Mina kompisar hade något program, som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det hettee, där man kunde göra husritningar i 3d.
Man såg i perspektiv uppifrån men kunde "flyga" runt, och man fick rita ut väggar, sätta ut möbler osv. Det var dock lämpat för folk som vill bygga hus så det var ganska mkt "nutida" prylar. Men det funkar väl i nu- eller framtidsrollspel.
Nalle
Mina kompisar hade något program, som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det hettee, där man kunde göra husritningar i 3d.
Man såg i perspektiv uppifrån men kunde "flyga" runt, och man fick rita ut väggar, sätta ut möbler osv. Det var dock lämpat för folk som vill bygga hus så det var ganska mkt "nutida" prylar. Men det funkar väl i nu- eller framtidsrollspel.
Nalle
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.