Troberg
Sinister eater
Jag har aldrig brytt mig om taggar på MP3or eftersom jag haft allt organiserat med biblioteksstruktur och namngivning. Nu har jag dock bytt mediaspelare, och den nya sorterar allt efter taggarna, som alltså är en enda röra för mig.
Jag har sökt lite och hittat massor av program som kan göra det omvända, dvs sätta filnamn efter taggar, men hittar inget bra för att göra det jag vill. Jag måste ha det relativt automatiserat, eftersom det är en bajsladdning musik. Jag är dock inte bang för att använda kommandoraden, batchfiler, makron i editorer och egna program för att extrahera data om det ska behövas.
Det jag har är alltså en struktur liknande:
\music\artistnamn\skivnamn\tvåställigt låtnummer. låtnamn.mp3
tex:
\music\Dead Kennedys\Bedtime for Democracy\01. Take this job and shove it.mp3
Det borde väl inte vara så svårt att plocka ut infon ur filnamnet/sökvägen och sedan peta in det i taggarna? Förslag på program?
Jag har sökt lite och hittat massor av program som kan göra det omvända, dvs sätta filnamn efter taggar, men hittar inget bra för att göra det jag vill. Jag måste ha det relativt automatiserat, eftersom det är en bajsladdning musik. Jag är dock inte bang för att använda kommandoraden, batchfiler, makron i editorer och egna program för att extrahera data om det ska behövas.
Det jag har är alltså en struktur liknande:
\music\artistnamn\skivnamn\tvåställigt låtnummer. låtnamn.mp3
tex:
\music\Dead Kennedys\Bedtime for Democracy\01. Take this job and shove it.mp3
Det borde väl inte vara så svårt att plocka ut infon ur filnamnet/sökvägen och sedan peta in det i taggarna? Förslag på program?