Jag har börjat skapa ett program för att hålla reda på karaktärerna i Eon. Jag har tänkt att utveckla lite olika program för att hjälpa både spelare och spelledare och jag har ganska klart vad jag vill åstakomma med dom. Jag har även planer på Android app/appar som kommer kopplas till programmen på datorn på lite olika sätt.
Min fundering just nu är om det finns någon som kör ubuntu (eller annan linux dist) som är intresserad av att vara betatestare av programmen eftersom dom blir skapade.
Några frågor (och svar) som kanske kan upkomma efter att ha läst posten:
Q: Kommer programmen endast finnas för linux?
A: Tanken är att programmen ska vara cross-platform men eftersom jag inte har en windows eller mac dator för tillfället och utvecklingen sker under linux så kommer Windows och ev. Mac version komma senare då programmen är mer redo för att användas.
Q: Måste jag kunna nån programmering för att betatesta?
A: Nej, det enda som krävs är ett linux system samt förmågan att skicka en PM eller mail om vad du gjorde när ev fel uppstog.
Q: När kommer nästa version eller en speciell funktion?
A: I mån av tid, jag gör detta på min fritid när tiden tillåter därför kan jag inte ge någon tidsram för något.
Q: Kan jag komma med förslag/klagomål/input?
A: Förslag och input är välkommet, klagomål är välkomment om det är konstruktivt och kan leda till ett bättre program.
Min fundering just nu är om det finns någon som kör ubuntu (eller annan linux dist) som är intresserad av att vara betatestare av programmen eftersom dom blir skapade.
Några frågor (och svar) som kanske kan upkomma efter att ha läst posten:
Q: Kommer programmen endast finnas för linux?
A: Tanken är att programmen ska vara cross-platform men eftersom jag inte har en windows eller mac dator för tillfället och utvecklingen sker under linux så kommer Windows och ev. Mac version komma senare då programmen är mer redo för att användas.
Q: Måste jag kunna nån programmering för att betatesta?
A: Nej, det enda som krävs är ett linux system samt förmågan att skicka en PM eller mail om vad du gjorde när ev fel uppstog.
Q: När kommer nästa version eller en speciell funktion?
A: I mån av tid, jag gör detta på min fritid när tiden tillåter därför kan jag inte ge någon tidsram för något.
Q: Kan jag komma med förslag/klagomål/input?
A: Förslag och input är välkommet, klagomål är välkomment om det är konstruktivt och kan leda till ett bättre program.