Programvara för rollspelskartor?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,654
Location
Stockholm
Så jag använder det 99% av tiden. Oj jag behöver en karta för det här imorgon. In i Dungeon Alchemist låt den skapa kartan, väggar, ljus. Exportera till Foundry klart.
Tog det lång tid för dig att komma in i programmet, så att säga? Jag tycker det är lite krångligt, men å andra sidan kör jag på en bärbar med 13 tums skärm, och det är ju inte helt optimalt.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
2,038
Location
Göteborg
Jag håller på att testa ett program som heter Dungeon Alchemist. Finns på Steam.


Lite väl omständligt för mig än så länge, om man inte bara vill ha automatiserat "skapande". Så nedanstående video lovar lite väl mycket när det gäller "build a world in seconds".
Har testat och tyckte det var väldigt enkelt att fixa kartor i. Kanske lite mer jobb om man behöver fixa något som inte är "standard".
 
Last edited:

The Airborne Toxic Event

Durazac 15. Makes Prozac seem like a decaf latté.
Joined
12 Jun 2024
Messages
149
Jag tycker det är lite krångligt, men å andra sidan kör jag på en bärbar med 13 tums skärm, och det är ju inte helt optimalt.
Kan jag förstå. :)
Jag kör på en 32 tums widescreen skärm och tycker det fungerar kanon. Men ja program är inte det mest intuitiva jag har varit med om. Kräver att man sitter med det ett tag innan man kommer in i det. Och jag gör som sak var ganska få ändringar jag låter ai:n skapa och sedan kör jag på det. Om jag skall göra egna kartor finns det andra program jag hellre använder.
 
Top