Mina projekt:
Hell Shell: experimenterar med någon sorts brädspelig OSR-inspirerad drama-influerad
Starship Troopers-grej. Weird hög influenser, men börjar faktiskt bli ganska roligt. Just nu i "gör klart tillräckligt med shit för ordentlig speltest"-fasen.
Mourne: mitt solorollspelsprojekt, som känns lite som att ta vatten över huvudet. Just nu i någon sorts researchfas, där jag införskaffat diverse solospel att speltesta, för att se hur vissa saker går att lösa. Lär inte vara spelbart förrän till hösten 2021.
Remember the End: spelledarlöst samberättande där spelarna gestaltar flera generationer på ett generationsskepp. Borde gå att testa innan sommaren i alla fall.
Best: petar med en 2.0 av enkvällsrollspelet om monsterjägare på 1700-talet. Vill komma närmre ursprungsmålet, som var att göra ett "pick up and play"-spel för snabba sessioner. Inte alls nöjd med nuvarande version efter speltestandet. Ny version går nog rätt fort att skriva klart, dock. Behöver bara åtgärda den ökända tummen.
The Ord: regelsystem, kampanj, och setting. Alla tre lite experimentella till sin natur. Mer långsiktigt. Hoppas på att kunna sätta igång den här kampanjen när spelgruppen är färdig med 5E-kampanjen. Antagligen inte förrän 2022.
Renskrivna one-shots: skall se till att
renskriva alla one-shots från 2020 på engelska. Har visat sig vara
mycket svårare än jag hade räknat med. Kommer bli sporadiska "leveranser" under hela året antagligen. Tror det är totalt 12 scenarier.
Översatta konventsgrejer: tänkte ta mig an att översätta
Gustav måste dö och
Fyra StuG till engelska, med lite modifikationer. Har dock kolossalt låg prio.