Av mina många mål har det väl gått sådär.
Scanna in 3 konventsscenarion. Mål: Att vara klar nu i januari. Jag tror detta blev klart, dock behövdes bara 2 scannas in.
Rita/göra klart 6(?) bilder till en forumits rollspel. 2 är ritade och håller på att få gråtoner. En är skissad och en har en idé. Mål: att vara klar i första halvan av året. Det har blivit 7 bilder och 4 är klara och jag/vi håller på med designen av en art just nu. Kommer troligen bli klart nån gång nästa år.
Scanna in, färglägga och publicera ca 300 rollspelsbilder för allmän användning. Ungefär 20 klara. Mål: Att ha nått 300 bilder i december. Bara 25 bilder klara och 23 (slp/RP-porträtt) av dem har skickats till Magnus Seter för uppläggning på Scenariobanken. Istället för att ha ett specifikt antal som mål så kommer jag fortsätta och när det finns tillräckligt skicka nya uppdateringar till Magnus. Jag tänker ta mig tid och fixa till en bunt till av detta och kartorna nedan till årets WRNUkalender.
Scanna in, färglägga och publicera ca 100 rollspelskartor för allmän användning. 4 klara. Mål: Att vara klar med 100 kartor i december. 18 klara. Som ovan.
Översätta eller skriva klart 1 D&D-kampanj och tillhörande värld för användande i klassiska D&D, AD&D och D&D5E. (Och spelleda äventyren som ingår i den kampanjen.) Mål: att vara klar med allt i december. Detta har jag ägnat mycket tid åt och förutom några illustrationer är första äventyret klart. Jag ska köra en korrektursväng genom det innan jag ber om hjälp från andra att kolla efter fel, otydligheter, speltesta och sånt. Äventyr två (av 6) är påbörjat. Själva världen är ungefär 10% klar när det gäller texten, som skrevs på svenska men nu översätts till engelska. Nu när jag vet ungefär vilken tid det tagit så är en mer realistisk deadline för projektet december 2023.
Göra iordning hemsidan så att man kan komma åt de tre sakerna jag nämner över denna mening. Mål: att öppna den i slutet av februari med det som är klart då, vilket jag hoppas är kanske 50 bilder, några kartor, några monster, några magiska artefakter och ett äventyr. Jag har bara påbörjat ett utkast för sajtens upplägg då jag inte kommit så långt i mängden material än.
Skapa några seriesidor och en bild till mitt klubbfanzin. Ingen specifik deadline.
Göra klart Yuletomten's Guide to etc. Klart i december.
Ovan två nämnda saker blev klart, den som följde WRNUs julkalender förra året kunde se en bunt av mina alster. Förutom det jag publicerade här så digitaliserade jag nästan 20 nummer av min klubbs fanzin så nya medlemmar kan se mer av vår historia. Lite positivt är att jag inte lagt till några projekt till listan i alla fall.
Det är för mig väldigt uppenbart varför vissa projekt inte kommit längre. Jag är periodare i alla mina intressen och under året gick det från rollspel i början till serieskapande och figurspelande i mitten till tv-spelande nu på sistone. Jag spelar i stort sett rollspel året om, men mängden övrig tid jag ägnar åt det varierar.
Slutrapport i slutet av december.