Robert Jonsson
Nothing is True. Everything is Permitted.
Framför allt kan jag få arslet ur vagnen och revidera allt material som jag skrivit. Det behövs Jag har också en del material om Samkarna samlat på någon gammal CD backup från tiden då jag planerade att beskriva den kampanj närmare (och följa upp den med en liknande kampanj som Det Solunska Ödet).Fjärran kontinenter kan givetvis vara kul att kartlägga. Soluna är ju redan utforskad (Endyamon kan säkert utveckla vad han har för idéer idag, och ifall dessa skiljer sig från det som finns skrivet), men varför inte kolla in Akrogal och Samkarna?
I övrigt några mer konkreta tankar kring världsskapandet är att försöka ordna in och binda samman länderna mer. Exempelvis slog det mig under ett spelmöte en sak om den tredje konfluxen som jag inte tänkt på tidigare (läs inlägget här). Sådana saker binder ihop materialet och fogar samman det på ett bättre sätt - och sådant gillar jag. Alltså, se om man kan "connect the dots" så att säga.
Anddra saker som jag skulle vilja se är att man band in världslössa äventyr (exempelvis Dödens väg och Djupets fasor) och liknande till olika platser i Ereb och på så sätt inkorporera dem i världen.
Egentligen är jag väl inte så starkt på att föränddra allt som skrivits, utan snarare mer intresserad att föra fram de andra delarna i Ereb som varit obeskrivna och försöka göra något mer intressant med dem. Alltså, summan av kardemumman. Man får gärna beskriva de obeskrivna länderna och platserna som Kasenu, Nargur, Jordashur och så vidare IMHO.