Tre solar
Hero
"Unikt och annorlunda är inte alltid bra men Blood & Bronze lyckas faktiskt vara både bra och annorlunda. Även om den största delen av boken fokuserar på regler så är min största behållning stämningen i världen. Jag får en känsla av sorgset allvar, mystik och hänsynslös grymhet. Namnlösa fasor hasar fram i fuktiga grottgångar, slavar offras till Gudar med ögon av eld och skatter från tiden före undergången glittrar i ökenruiner. Blood & Bronze är inte ett spel för den som anser att Mutants studentikosa ordvitsar var höjden av svenskt spelskapande. Men det går säkert att hitta någon form av svart och cynisk humor långt ner i The Slave Pits of Sippar. Frågan är om det är slavarna eller slavdrivarna som skrattar." - Pod-con
"Sammantaget ger jag Blood & Bronze ett gott betyg. Det uppnår de flesta av sina målsättningar och har stor hack-vänlighet." - Sveriges största slacker
"De OSR:iga reglerna är snyggt hopflätade med settingen, och Blood and bronze har en intressant spinn på de traditionella rollspelsyrkena" - Piruett
Från Google+
"Folks, there is an AMAZING OSR inspired swords & sorcery RPG by the name of Blood and Bronze. You may not have heard of it but it is solid gold." - Mike Hill
"The art is so awesome, and the flavor of this game looks so old school!" - Gwalchmai2007
"In short: Blood & Bronze is a very rare combination of true inspiration and premium quality rules. You need this game. Get it. Now." - Christian Mehrstam
"Sammantaget ger jag Blood & Bronze ett gott betyg. Det uppnår de flesta av sina målsättningar och har stor hack-vänlighet." - Sveriges största slacker
"De OSR:iga reglerna är snyggt hopflätade med settingen, och Blood and bronze har en intressant spinn på de traditionella rollspelsyrkena" - Piruett
Från Google+
"Folks, there is an AMAZING OSR inspired swords & sorcery RPG by the name of Blood and Bronze. You may not have heard of it but it is solid gold." - Mike Hill
"The art is so awesome, and the flavor of this game looks so old school!" - Gwalchmai2007
"In short: Blood & Bronze is a very rare combination of true inspiration and premium quality rules. You need this game. Get it. Now." - Christian Mehrstam