Nekromanti [Promo] KULT: Divinity Lost - Utgåvorna presenteras

Vimes

Sillkung
Sapient: jag tolkar PAX så att han menar att sidantalet spelar roll för prissättningen.

Vimes;n157639 said:
Sapient: jag tolkar PAX så att han menar att sidantalet spelar roll för prissättningen.

vilket ju i och för sig stämmer till en vis del. men eftersom det inte är den enda faktorn som spelar in är den ju inte avgörande

Minimoni

Homelander
Jag har i alla fall fått min grupp att gå med på att vi alla har en slöja för våra sinnen som bäst tas bort genom att köpa kult :) Så även om priset är högt så tror jag att vi kommer få valuta för varenda cent vi betalar.

Jag litar på helmgast och Marco till 100% att spelet kommer rocka. Min grupp var/är dock eniga om att vi vill ha den ocensurerade versionen då ängeln i all sin prakt äger.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Den vita där ser väldigt, väldigt bra ut. Får se hur mycket jag måste slanta ut för att få den varianten... De två första skippar jag nog.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
MODERERING:

Jag har ingen aning om vad RasmusL egentligen vill säga, och det har nog ingen annan heller, men det är uppenbarligen inte positivt, och det är uppenbarligen spam, så det blir 48 timmars avstängning.

Jag maskerade dessutom inlägget så att det ska gå att läsa tråden även på en mobiltelefon.

nyvinter

Illustrationist
Jag gillar Kult, men 80 dollar + X för att få det vita omslaget nästan samma månad som Unknown Armies 3-kickstartern? Nej, så mycket gillar min budget och jag det inte.

Mundo

Myrmidon
Gurgeh;n157803 said:
MODERERING:

Jag har ingen aning om vad RasmusL egentligen vill säga, och det har nog ingen annan heller, men det är uppenbarligen inte positivt, och det är uppenbarligen spam, så det blir 48 timmars avstängning.

Jag maskerade dessutom inlägget så att det ska gå att läsa tråden även på en mobiltelefon.
Rasmus är tillbaka!

Oh... wait... det var inte länge :p

PAX

Jordisk Äventyrare
Reddokk Fheg;n157660 said:
vilket ju i och för sig stämmer till en vis del. men eftersom det inte är den enda faktorn som spelar in är den ju inte avgörande
Håller med dig Reddokk. Sidantalet är inte enda faktorn till om jag personligen köper Kult eller inte. Samtidigt tycker jag att Helmgast i nuläget borde kunna informera sina kunder vilket sidantal man siktar på. Speciellt om det gäller ett startpris på 80 dollar. Pratar vi 300, 400 eller 500 sidor rollspel? Att gnälla på att layouten inte är lagd är ju bara dåligt svepskäl från dem, med tanke på tidigare erfarenhet av att producera böcker. Eller ska vi se det här som ett experiment när det gäller marknadsföring och hur sugna rollspelare är på en produkt med ett godtyckligt satt pris och volym?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Mundo;n157824 said:
Oh... wait... det var inte länge :p
Hej!

Jag ser helst att du inte strör salt i såren. Just nu är flera användare superkänsliga för vad som skrivs, och allt vi tillsammans kan göra för att ta ner anspänningen är bra.

Vänliga hälsningar

/Magnus

PAX;n157848 said:
Håller med dig Reddokk. Sidantalet är inte enda faktorn till om jag personligen köper Kult eller inte. Samtidigt tycker jag att Helmgast i nuläget borde kunna informera sina kunder vilket sidantal man siktar på. Speciellt om det gäller ett startpris på 80 dollar. Pratar vi 300, 400 eller 500 sidor rollspel? Att gnälla på att layouten inte är lagd är ju bara dåligt svepskäl från dem, med tanke på tidigare erfarenhet av att producera böcker. Eller ska vi se det här som ett experiment när det gäller marknadsföring och hur sugna rollspelare är på en produkt med ett godtyckligt satt pris och volym?

Jag tror nog att de har en hyfsad uppfattning om det rör sig om 300, 400 eller 500 sidor. att de vet på runda tall ungefär hur många sidor det blir så att säga.

Men jag förstår att de helst inte vill säga något om antalet så länge det inte är klart så att säga. Skulle de säga det blir ca 400 sidor och det efter de bestämt layout visar sig bli 348 sidor. så finns risken att några börjar klaga "ni sa 400 sidor det är inte ens 350. jag känner mig lurad"

Inte för jag tror det finns många sådana men vi vet alla att det finns sådana personer där ute vara sig vi vill det eller inte.

Jag försöker inte säga att detta är hur de tänker men jag personligen skulle gissa att det är en av anledningarna de är försiktiga med att göra nå uttalanden som vissa kan se som något slags löfte.

Sapient

Swashbuckler
Reddokk Fheg;n157863 said:
Jag tror nog att de har en hyfsad uppfattning om det rör sig om 300, 400 eller 500 sidor. att de vet på runda tall ungefär hur många sidor det blir så att säga.

Men jag förstår att de helst inte vill säga något om antalet så länge det inte är klart så att säga. Skulle de säga det blir ca 400 sidor och det efter de bestämt layout visar sig bli 348 sidor. så finns risken att några börjar klaga "ni sa 400 sidor det är inte ens 350. jag känner mig lurad"

Inte för jag tror det finns många sådana men vi vet alla att det finns sådana personer där ute vara sig vi vill det eller inte.

Jag försöker inte säga att detta är hur de tänker men jag personligen skulle gissa att det är en av anledningarna de är försiktiga med att göra nå uttalanden som vissa kan se som något slags löfte.
Jag tror också att det handlar om det - plus att en sak som volymen på kickstartern mycket väl kan påverka, är mängden illustrationer. Även om budgeten är väl tilltagen från början, så går det så klart att betala mer för att få fetare, större och mer komplexa illustrationer av olika slag om möjligheten ges.

Det kan betyda att en random bild går från att vara en planerad kvartssida till en helsida - vilket ju är nice.

Sapient

Swashbuckler
PAX;n157848 said:
Jag har en del erfarenhet av att layouta text för olika ändamål, även om jag inte ger mig på att göra det från grunden (om jag kan undvika). Men jag har kunnat se skillnaden både när jag själva layoutar i andras mallar och när andra har layoutat mina texter - jag skojade inte när jag sa att bara några små förändringar kan påverka omfattningen minst 25%.

Om du utgår från 400 sidor, så är 25% av det 100 sidor. Och det är precis vad dina andra alternativ skiljer sig från "utgångsbudet". Så du sätter andra siffror på precis det jag skrev.

Vad jag vill få sagt: MIN erfarenhet säger att det är omöjligt att på förhand veta om de 330 (eller vad de nu kan råka vara) sidorna råtext i Word jag skickar blir 300, 400 eller 500 sidor i layoutat skick. Det kan bli precis vilket som av det, beroende på mindre skillnader i hur layouten läggs upp.

Sapient;n157876 said:
Jag tror också att det handlar om det - plus att en sak som volymen på kickstartern mycket väl kan påverka, är mängden illustrationer. Även om budgeten är väl tilltagen från början, så går det så klart att betala mer för att få fetare, större och mer komplexa illustrationer av olika slag om möjligheten ges.

Det kan betyda att en random bild går från att vara en planerad kvartssida till en helsida - vilket ju är nice.

Ja precis och kan även av olika skäl bli att en bild som är planerad som helsida blir en en kvartssida.

Enkelt sett även om en exakt mängd text är bestämd redan finns så många saker som kan påverka sidantalet. text layout. val av bilder, storlek på bilder med mera.

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Oavsett om sidantalet är 300, 400 eller 500 sidor så tycker jag priset är för högt. Det säger jag inte för jag inte har råd, men jag tycker 700+ kronor för den enklaste varianten av regelboken är för högt satt pris oavsett läckra illustrationer och värdens lyxigaste papper. Finns det något rollspel som är så dyrt i dagsläget i den tappningen; alltså oboxad hårdpärmsbok?

P.eLL.e;n157900 said:
Oavsett om sidantalet är 300, 400 eller 500 sidor så tycker jag priset är för högt. Det säger jag inte för jag inte har råd, men jag tycker 700+ kronor för den enklaste varianten av regelboken är för högt satt pris oavsett läckra illustrationer och värdens lyxigaste papper. Finns det något rollspel som är så dyrt i dagsläget i den tappningen; alltså oboxad hårdpärmsbok?

personligen håller jag nog med om att det är i saftigaste laget så att säga. jag är väldigt intresserad av det. men priset får mig att vänta tills jag hört vad folk tycker om det innan jag vill lägga ot så mycket pengar

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Man kanske kan hoppas på möjligheten att köpa en PDF av boken för mindre än 80?