[Promotion] Night Yeast - nytt fanzine.

Jocke

Man med skägg
Vad är Night Yeast?
Det är ett fanzine, som handlar om OSR och liknande spel. Vad det också är är en fysik produkt, en tidning du kan hålla i din hand men inte läsa på din skärm. Vad det till sist är är risograf-tryckt.

Så Night Yeast är alltså något du absolut inte vill missa!

Vem ligger bakom det här då?
I första numret är det Skander Fanni, Björn Wärmedal, Joakim Andersson, Johan Nohr, Christian Sahlén, Karl Stjernberg, Christian Plogfors och Calle Niblaeus som har gjort grejer. I framtida nummer kanske det är du också? Och någon kanske inte har tid att vara med igen.

Vi har alla gjort lite av det vi är bäst på - jag har tex läst alla Don Rosas Kalle Anka serier och skrivit en grej på det. De andra har gjort andra bra grejer, både till specifika spel som Mörk Borg eller Into The Jungle och saker som bara är att kasta in i ditt favoritsystem och spela.

Hur kommer det att se ut?
Kika på instagram så finns det lite bilder där. Fler kommer i den nära framtiden!
https://www.instagram.com/nightyeast/

Var köper jag denna fantastiska produkt utan vilken tomheten i min själ aldrig kan fyllas?
Just nu går det inte. Men snart kommer det gå att köpa på https://nightyeast.com (som just nu är tom) och antagligen på GothCon också. Vad vet jag? jag har bara skrivit en grej, Det är andra som gör alla tunga lyft.

Varför hatar ni PDF?
1. Trycksaker är fina.
2. Risograf är nästan det finaste sättet att göra trycksaker på.
3. Det är mer så att vi älskar papper än hatar el.

2097

deleta mitt konto tack
Jocke du får maila mig sandra.snan@idiomdrottning.org när jag kan köpa det för jag kan inte komma till Göteborg. Har för mig att jag sprang in i dig på SPX sist eller om det var i mataffären nej det var nog SPX, jag stod och köpte på mig en komplett årgång Samantha från 1989.

Och så vill jag vara med också!!! är så trött på att stockholm kartell m.fl. aldrig har med mig

2097

deleta mitt konto tack
#entitled2097
Glömde skriva att jag ser fram mot att läsa fansinet

Jocke

Man med skägg
2097;n341752 said:
Jocke du får maila mig sandra.snan@idiomdrottning.org när jag kan köpa det för jag kan inte komma till Göteborg. Har för mig att jag sprang in i dig på SPX sist eller om det var i mataffären nej det var nog SPX, jag stod och köpte på mig en komplett årgång Samantha från 1989.

Och så vill jag vara med också!!! är så trött på att stockholm kartell m.fl. aldrig har med mig[/QmUOTE]

Det var på SPX. Jag hade inte sovit den natten och irrade runt och letade efter en fanzinetecknare som redan åkt hem (tror jag i alla fall, hittade varken henne eller hennes tidning).

Du får börja ladda för att göra något till nummer två redan nu helt enkelt! Antar att det blir tydligt vem man hör av sig till om att bli en del av nattjästet när hemsidan är uppe.

Tant Ragnar

Gamle usling
När du säger "alla Don Rosas serier", menar du då ALLA Don Rosas serier?

Blir sugen på ett nummer enbart av den anledningen!

Jocke

Man med skägg
Tant Ragnar;n344063 said:
När du säger "alla Don Rosas serier", menar du då ALLA Don Rosas serier?

Blir sugen på ett nummer enbart av den anledningen!
Jag har bläddrat igenom rubbet i alla fall, och läst sex sju timmar eller så. Har hela Don Rosa Library samlingen på engelska i bokhyllan.

Samt att jag Visade honom utkastet när han var på SF bokhandeln. Så det är ”typ” aproved by Keno Don Rosa.

Jocke

Man med skägg
Alltså, det har vart orimligt högt tryck! Köp nu eller riskera att bli utan.

Jocke

Man med skägg
Efter att ha sålt slut på några timmar har vi pratat med trycket och höjt upplagan! Nu finns det 80 ex till att köpa. Sen är det slut.