Jag landade till slut i att köra med tipset av
@Bolongo - dvs omgivningen har en handling per strid istf en per runda. Tog bort grundskadan och slog ihop det med omgivningens handling. Efter 1T3 rundor händer alltså något med omgivningen och samtidigt blir alla utmattade av striden. Det blir lättare att komma ihåg så tror jag och sparar SLs kreativa hjärnceller lite. Om striden drar ut så får omgivningen flera handlingar.
Uppdaterat enligt det här!
Har också lagt in ett motståndarformulär samt ett äventyrsformulär som SL kan ha som stöd eller använda för att skapa ett äventyr. Om någon har synpunkter på äventyrsformuläret så hojta gärna till - har inte sett sådant förut, men tror att det ev. kan hjälpa en ny SL att komma igång. Eller? Det finns ju så väldigt många sätt att skapa äventyr/äventyrplatser/whatnot/spelförberedelser - är det månne dumt att ge en bild av att det går att "kolumnifiera"?
EDIT: Har också kommit åt att speltesta lite till, ever so slightly. Tycker grundtugget flyter ganska nätt
(Kom på en till design-tanke som jag inte kan uppdatera i inläggen där jag listar grejer i spelet: Att läka skada med tid är alltid en aktiv handling. Man läker alltså inte skada genom att göra inget och spelet stannar upp, utan det är en utmaning.)