Fridigern;n188693 said:
I övrigt är det väldans många spel jag aldrig hört talas om. Några rekommendationer för botaniserandet? Något intrigfrö som är extra bra?
Nä, alla är ungefär lika dåliga
Det du måste komma ihåg när du läser är att de flesta är framkrystade på ungefär 5 - 8 timmar, inte korrlästa, inte speltestade, ingenting.
Jag gillar Geniet Victoria von Höpp för premissen, dvs att män inte funnits längre än sedan 1800-talet, och jag är hyfsat nöjd med Den Mekaniska Mätressen till Airship Pirates. Det första jag skrev, Adrenokrom till Aberrant, är rätt okej, men det lade jag ner mer tid på. Det som var svårast att skriva var Lönnmördaren och diplomaten till Amaranthine, men det beror på att Amaranthine inte är ett så inspirerande rollspel. Det är svårt att få idéer till det för det är inte så tydligt vad rollpersonerna skall göra. Det jag absolut inte hade väntat mig skulle bli så bra som det blev är Slaget om Christchurch till CthulhuTech!, eftersom jag tycker att det är ett rätt eländigt rollspel. Annars vet jag inte. Du får läsa och se om det är något som faller dig i smaken.