Nekromanti [Promotion] Förbannad - Nytt svenskt rollspel

McAber

Varulv
Kommer du till LinCon och demar/kör något?

Tror du det skulle passa att köra med min son, som är 14? Jag har en känsla av att han skulle antingen tycka det var läskigt och obehagligt, eller så skulle han gå loss ordentligt med magisk hämd.

IcarusDream

Anti-populist
Inte i år. Har inte lagt turnéplanerna för nästa år än.

Årets turné är Gothcon, Påskcon och Sävcon(dubbelt med Tenebris).

Det är väldigt mycket upp till varje individuell grupp att dra gränserna vad som är för läskigt och sånt. Spelet presenterar en situation som är ett slut, samt en fiende man stöter på under spelets gång. Allt annat mer eller mindre är det spelgruppen som bidrar med. Min erfarenhet är väldigt blandad över hur grupper löser problem/skapar konflikter. En grupp på Sävcon 14 hade som lösning på det mesta att de magiskt skapade drogen Spice och planterade det på alla de ogillade..

McAber

Varulv
Synd att du inte kommer till LinCon. Vad får dig att välja bort, alternativt inte välja, LinCon?

Det skulle vara intressant att veta då jag i en annan tråd frågar varför det är lite klent med rollspel på LinCon på senare år.

IcarusDream

Anti-populist
Eftersom jag bor i norrland så blir längre resor dyra och omständiga, men till nästa år efter jag släppt Tenebris hoppas jag kunna besöka fler konvent även i södra Sverige. Planen/Förhoppningen för turneringen 2016 är att köra en double billing med Tenebris och sen Förbannad som "förband/special guest".

Konvent som erbjuder reseersättning har förtur. :p

IcarusDream

Anti-populist
Inte i nuläget. Men jag hoppas nån som köpt Förbannad tar med det till Indierummet, det är ju ett indiespel trots allt.