Nä, det är en bok. Som har 'tie ins' till 'Conan Exiles' (som är ett datorspel). Verkar vara Ark-byggandet som man främst kommer stå för från Fria Ligan.Mundo;n166542 said:Vänta.
Fria ligan leker datorspel?
Regler för att bygga sin egen bosättning i någon sorts ödemark, tror jag. Ark-regler för fredlösa barbarer som har lämnat i öknen för att svälta ihjäl typMåns;n166554 said:Jag fattar inte riktigt vad det är, men det ser ut att vara stort
Peter;n166555 said:Regler för att bygga sin egen bosättning i någon sorts ödemark, tror jag. Ark-regler för fredlösa barbarer som har lämnat i öknen för att svälta ihjäl typ
Det var ju synd.Peter;n166555 said:Regler för att bygga sin egen bosättning i någon sorts ödemark, tror jag. Ark-regler för fredlösa barbarer som har lämnat i öknen för att svälta ihjäl typ
Men Conan funkar inte på svenska. Conan är så mycket Howards användning av det engelska språket till att skapa känsla och det översätter inte till svenska.Zoth-Ya;n166558 said:Besvikelsen, gud vilken besvikelse. Jag trodde ju såklart att ni skulle ge ut Conan på svenska.
Jaja grattis till det här då
Kanske första steget mot Conan på svenska
Jag anser att du har fel.God45;n166561 said:Men Conan funkar inte på svenska. Conan är så mycket Howards användning av det engelska språket till att skapa känsla och det översätter inte till svenska.
Det hade varit fränt!Zoth-Ya;n166558 said:Jag trodde ju såklart att ni skulle ge ut Conan på svenska.
Varför?Zoth-Ya;n166574 said:Jag anser att du har fel.
För att det finns folk som mig som aldrig har läst en enda sida av Howards Conan så det spelar ingen som helst roll för mig vilket språk ett spel om honom och hans värld är skrivet på.God45;n166677 said:Varför?
Jag anser att man inte är en superduper spelledare om man har problem med att det skulle finnas ett Conan rollspel på svenska.God45;n166677 said:Varför?
Ah, så det är till för folk som inte läser. Det låter ju lovande.Måns;n166681 said:För att det finns folk som mig som aldrig har läst en enda sida av Howards Conan så det spelar ingen som helst roll för mig vilket språk ett spel om honom och hans värld är skrivet på.
Och säkert en massa andra orsaker, som att ett spel inte nödvändigtvis behöver bygga på romanens litterära egenskaper.
Nah, då är det helt orelaterad Sword & Sorcery som handlar om den Nietzscheanska övermänniskanVimes;n166683 said:Det viktiga med Conan är väl att det är skrivet med tysk brytning.