Häftigt!
Är det här en bra plats att ställa frågor om artikeln eller vill du ha det i en separat tråd? Bryter ut om så önskas:
Min upplevelse är att konversation som hålls direkt efter spel är ett extremt effektivt sätt att förändra hu vi minns själva spelet. Två exempel:
#1 Jag körde ett friformscenario på KP (Plexiglas) som jag under tiden jag spelade det kändes ganska mäh men som efter en tids positivt samtal helt plötsligt kändes som en "riktigt bra upplevelse". Även om jag vet att jag inte hade superkul när jag spelade scenarion så känner jag fortfarande att det var en riktigt bra upplevelse.
#2 Efter The Last Will stötte jag direkt efter spel på negativ feedback om hur dåligt spelet som helhet varit vilket gör att jag fortfarande undervärderar upplevelsen trots att det bitvis var sjukt bra.
Så till frågan: Finns det något negativt i att en sådan här övning formar själva upplevelsen i efterhand och får spelarna att minnas den som bättre än den egentligen var?