"[Vi] kände också att tiden var mogen för ett modernt fantasyrollspel som beaktar att det är fler än bara “unga eller medelålders vita män” som vill spela rollspel."
Hjältarnas tids upphovsman, Krille Sundelin, berättar om bakgrunden till varför han ville göra detta nya fantasyrollspel.
"Mycket av intrycken i dagens samhälle kommer från förpaketerade budskap. Med Hjältarnas tid hoppas vi frigöra spelarnas fantasi och skaparkraft. Därför är världen medvetet inte bestämd eller definierad, utan är upp till varje spelgrupp att skapa och fantisera kring."
Intervjun finns här:
http://helmgast.se/hjaltarnas-tid/vad-ar-hjaltarnas-tid/
Hjältarnas tids upphovsman, Krille Sundelin, berättar om bakgrunden till varför han ville göra detta nya fantasyrollspel.
"Mycket av intrycken i dagens samhälle kommer från förpaketerade budskap. Med Hjältarnas tid hoppas vi frigöra spelarnas fantasi och skaparkraft. Därför är världen medvetet inte bestämd eller definierad, utan är upp till varje spelgrupp att skapa och fantisera kring."
Intervjun finns här:
http://helmgast.se/hjaltarnas-tid/vad-ar-hjaltarnas-tid/