Här är första spelrapporten. En andra kommer följa för en annan grupp där det är mer av en brutal hexcrawl.
Så, nu har jag kört Köpman i röd zon för första gången! Det var en liten grupp med bara jag och två spelare över Discord.
Rollpersonerna var tvillingarna Needlegun, kända prisjägare. Jester Needlegun och Harlequin Needlegun (bara en spelare hade kommit ihåg att göra en karaktär så båda använde hennes karaktärsblad) hade en deal med en frihandlare och fick skjuts till planeten Catullus 16 där de skulle jaga ner en farlig mutant och förrädare mot Imperiet vid namn Leo Masoch. Masoch hade stulit prototypen för en ny tortyrmaskin av moraliska *host* mutant *host* anledningar och flytt till Catullus 16.
Catullus 16 var en paradisplanet helt dedikerad till att tjäna den imperiella eliten med ofattbart lyxig mat, dryck, orgier, knark och konst. Tvillingarna fick upp ett spår efter Masoch som hade setts tillsammans med Baron Donatien Alphonse. De sökte därför upp honom i hans njutnings spira. Det visade sig dock finnas ett problem. Alphonse var så absolut dekadent att han var metafysiskt oförmögen att höra rösterna av personer som är för vanilj i sina smaker. Jester frågade en av baronens betjänter om det räcker att knulla en gris eller något men de bara skrattar. Bara knulla en gris? Ha! Men om de var tvungna att tala med Baronen direkt fanns det två sätt att bli dekadenta nog. Våld eller Mat. Tvillingarna väljer Mat och utsattes för de 4 rätternas utmaning! Om de äter fyra ofattbart dekadenta rätter kommer de bli dekadenta nog. De antar utmaningen och får äta:
-Levande utbölingshjärna rakt ur huvudet på den levande utbölingen. Det är en kattperson. Hon skriker om sin familj hela tiden.
-Flamberat radioaktivt avfall.
-Varsin av sina egna fingrar.
-Foster dumplings.
Tvillingarna tar sig igenom utmaningen men inte utan att det rycker i reflexen att plocka upp deras Needleguns och mörda kocken.
De gick och träffade Baronen som nu kunde höra dem och han berättade att han köpte tortyrmaskinen från Masoch “Ah, min gode vän Leo!” för att använda för sin egen njutnings skull. Den kunde han bara ge tillbaka till dem för han är trött på den. Leo själv köpte tydligen sin egen lyx habitationsdome och festar upp det där. Baronen tycker den är ganska tråkig men tvillingarna kanske kommer gilla den? Han berättade var den är.
Tvillingarna upptäcker att domen är tungt vaktad och att bara inbjudna gäster, tjänstefolk och folk som ska uppträda på något sätt släpps in. De ser över alternativen och bestämmer sig för att infiltrera en grupp av gymnaster som alltid bär clownmasker. De hittar två av medlemmarna i truppen som är ungefär deras storlek, missförstår hur needleguns fungerar (nej, de skjuter inte sömnpilar) och råkar skjuta dem till döds. De säljer kropparna till Baronens kock, förklär sig och infiltrerar domen.
(Det fanns 3 olika tolkningar av vad en Needlegun var hos oss tre. En spelare tänkte att det var glorifierade versioner av sådana man söver djur på Zoo med. En spelare trodde att det var en Halo referens och att det därför var ett pistol som i de spelen. Jag trodde det var en referens till The Final Programme och en sådan pistol. Jag var spelledare så jag bara hävdade att min tolkning var rätt i det här fallet!)
Masoch har en stor fest. Alla gästerna är super dekadenta. Golvet är täckt av valnötter. Större delen av tjänstefolket är blinda och nakna utbölingar. Där finns knark överallt. Musiken är olaglig dubstep “Det är så dekadent efter dubstep krigen!” viskar Jester när han hör den “Jag måste sno en datadisk av den!”. Masoch själv satt på en tron klädd i en massa BDSM läder och framför honom fanns en Return of the Jedi lucka där han kastade ner nerknarkade människor som tvingades slåss mot diverse vidriga utbölingar i en labyrint för att försöka fly ut. Tvillingarna noterar att labyrinten faktiskt leder ut ur domen och snackar ihop en plan.
Innan vi fortsätter vill jag prata om tortyrmaskinen. Den är en röd raygun som skjuter en meter lång stråle. Träffas man av strålen och inte klarar en rulling fångas man i sitt värsta minne satt på en loop i någonstans mellan en timme och ALLTID. Harlequin fick tag på maskinen, skruvade upp den till ALLTID och undrade högt varför man ens behöver en annan inställning?
Så, tvillingarna smög upp bakom Masoch och väntade på att luckan skulle öppnas. När den gjorde det sköt de Masochs två närmaste vakter i ryggraden, tog tag i Masoch och hoppade ner i labyrinten. Masoch protesterade och försökte slåss men då satte Jester sin Needlegun i skrevet på honom och avfyrade en nål rakt in i hans ena testikel. Direkt efter det sköt Harlequin honom med tortyrmaskinen vilket fångade honom i hans värsta (och nyaste) minne: att bli skjuten i en testikel med en Needlegun.
Omilt släpandes Masoch med sig dungeon crawlade tvillingarna ut ur labyrinten. På vägen dödade de två utbölingar (en med klor och en med syrablod) och två knarkare som råkade vara i vägen “De kan vara mutanter! Needla dem!”. Så fort de kom ut ringde de efter en pickup och blev uppstrålade till skeppet.
Slut på sessionen!