Vicotnik;n118697 said:Hmm.. väl planerat, med tanke att lönen kommer in idag.
Det är det definitivt!Måns;n118698 said:"Det eviga kriget"? Kul att se att ens skapelser lever vidare Om det nu är en homage till Ulvriket vill säga.
I know, fann det bara smått underhållande. Kommer mycket troligt gå in med pengar i kampanjen.Jimmy;n118701 said:Fortfarande dras inte en spänn på Kickstarter förrän projektet nått sitt mål, tidigast.
Det är det fina - man "förbetalar" inte. Hämta alla kompisar som ännu inte fått lön också. Jag vill ha allt!
Fungerar annorlunda på olika Crowdfundingplattformar och kan bero på kampanjens typ.
Tror det har en större koppling till att det är Bokmässa i full sving idag (kunde nog nästan varit den 12e i kalendern).Vicotnik;n118705 said:I know, fann det bara smått underhållande. Kommer mycket troligt gå in med pengar i kampanjen.
Jimmy;n118701 said:Fortfarande dras inte en spänn på Kickstarter förrän projektet nått sitt mål, tidigast.
Det är det fina - man "förbetalar" inte. Hämta alla kompisar som ännu inte fått lön också. Jag vill ha allt!
Fungerar annorlunda på olika Crowdfundingplattformar och kan bero på kampanjens typ.
Hear ye, hear ye!krank;n118725 said:90% av gångerna jag hoppat av en kickstarter så har det varit för att betalningsdatum närmat sig och jag känt mitten-av-månaden-snåltarmen vrida till...
Jimmy;n118712 said:Antagligen har såklart "pengar på kontot" en bra psykologisk effekt...
Ja, i skrivande stund ligger de ju redan två stretchgoals efter. Jag tycker ju verkligen att man borde kunna förvänta sig mer av dagens rollspelsmiljonärer. [/IRONI PÅ INTERNET]DeBracy;n118723 said:Ja man ser ju vartåt det barkar: än en gång kommer vi få se prov på hur Ligan gång efter gång slöar till och är sjukt efter med att uppdatera vilka grejer som är upplåsta.
[/IRONI PÅ INTERNET]
I-landsproblem för kickstarters som går över förväntningarna: "Men åhhhh, nu har de låst upp nya stretch goals - igen! Jaha, in och uppdatera sidan för tredje gången sedan lunch...*mutter, mutter*"DeBracy;n118723 said:Ja man ser ju vartåt det barkar: än en gång kommer vi få se prov på hur Ligan gång efter gång slöar till och är sjukt efter med att uppdatera vilka grejer som är upplåsta.
[/IRONI PÅ INTERNET]
Nu är vi ikapp!Patrick Bateman;n118733 said:I-landsproblem för kickstarters som går över förväntningarna: "Men åhhhh, nu har de låst upp nya stretch goals - igen! Jaha, in och uppdatera sidan för tredje gången sedan lunch...*mutter, mutter*"
Mja, riktigt så är det väl inte. M:0 har ju sålt bra mycket fler exemplar än vad som skickades ut till de som crowdfundade. Det var i och för sig Ligans första crowdfunder så många kanske höll i pengarna där. Genlab Alfa kanske är en mer vettig kampanj att titta på. Vet inte hur många Genlablådor som trycktes men skulle gissa på att det är åtminstone dubbla antalet jämfört med hur många som sponsrade crowdfundern.Arfert;n118738 said:Intressant att ett antal hundra fundare verkar stå för hela den svenska rollspelsekonomin numera.