Nekromanti [Promotion] - Kutulu och Vi Spelar Rollspel

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
På Gothcon bjöds jag och Robert Jonsson in som gäster till den eminenta podcasten Vi spelar rollspel. Ingen av oss var där för första gången, men det var första gången vi var där samtidigt - och det var jättekul! Först spelledde Robert Leviathan och sedan spelledde jag Kutulu. Jag har ju varit spelare under Robert tidigare i konventssammanhang, men det här var första gången han var spelare med mig som SL.

I samband med detta genomfördes också en intervju med undertecknad. Ni känner mig; jag försitter aldrig ett tillfälle att prata om mitt favoritämne (mig själv alltså).

Intervjun:
http://www.vispelarrollspel.se/podcasts/spelskaparna-mikael-krank-bergstrom-kutulu-intervju/

Det inspelade spelandet:
Del 1 - http://www.vispelarrollspel.se/podcasts/spelskaparna-kutulu-del-1-av-2/
Del 2 - http://www.vispelarrollspel.se/podcasts/spelskaparna-kutulu-del-2-av-2/

Dessutom kan jag glatt meddela att Kutulu nu lyckats hålla sig kvar på SF-bokhandelns topp 10 bland svenska rollspelsregler i drygt en månad! Under en kort tid var spelet rentav uppe och spelade i "the big league" och var på andraplats, efter Ur Varselklotet men före Drakar och Demoner! Och spelet var också med på topp 10 rollspelsregler överlag (engelska inräknade alltså), och på topp 10 svenska roll- och figurspelsregler.

(Med lite kreativ användning av SF-bokhandelns filtreringsfunktion kan man uppnå fantastiska resultat =) )

Under sommaren kommer det att komma några tillägg i form av PDF:er med frivilliga regler och annat, och med lite tur kommer det också att dyka upp ett scenario eller två i Fenix och kanske någon gratis-PDF med SL-hjälp för att anpassa första delen av Tatters of the King-kampanjen till Kutulu...

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Fantastiskt trevlig spelledare - och roligt spelmöte. Fast jag är förstås jävig då krank lyckades få mig att känna vad jag aldrig annars brukar känna: att vara smart. Att få kläcka en sak som förde storyn framåt var fantastiskt roligt. (Vi talar mindre tyst om att krank efter scenariot sa att det var jätteuppenbart! ;) )

2097

deleta mitt konto tack
Kutulu?
Det finns så mycket jag håller med om i det här systemet (på spelarsidan)

2097

deleta mitt konto tack
Till andra ev lyssnare: stålsätt er för en hel del rasism-skämt!

Lätt hänt när man spelar in ett privat spelmöte och lägger upp. Tycker det är bra & generöst att vi får se ett inspelat möte av Krank där vi får se hur Kutulus utmärkta regler funkar (jag är iofs bara en halvtimme in i första halvan än så länge).

2097

deleta mitt konto tack
Också en delight att höra krank spelleda. Effektiv, kortfattad, tydlig, och "Ja det går" som svar på frågor ist för en massa rull etc.

entomophobiac

Low Prep High Play
Bara lyssnat på intervjun, men jag håller med om mycket av det du säger. Överlag en väldigt intressant intervju som absolut öppnat mina ögon för Kutulu, då jag själv lutar mer åt puritanhållet.

Uppskattar att intervjuaren säger "Lovecraftiansk" dock, för jag står verkligen inte ut med "Lovecraftsk". ;)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
2097;n245174 said:
Till andra ev lyssnare: stålsätt er för en hel del rasism-skämt!
Tänker du på skämtandet i början om Lovecrafts rasism och skämtet c:a 28:30 om att en av rollpersonerna ogillar basket "av anledningar vi sa att vi skulle bortse från"? Eller missar jag några rasismrelaterade skämt?

2097

deleta mitt konto tack
Helt rätt krank! Spelade lite LoA och 960 idag (två brädspel) med en av spelarna innan dom andra kommit och jag skämtade också på den nivån ungefär. Så jag förstår att det händer lätt. Tänkte bara jag ville varna ifall nån skulle vara oberedd

Frippe

tackar som frågar
Nu har jag legat och lyssnat igenom båda delarna av spelandet. Blir lite som radioteater. Kul att höra hur resonemang och pusslande från spelarna och hur du är som SL. Intressant story som jag blir lite sugen på att tyjva...

2097

deleta mitt konto tack
Den finns ju. utgiven, Arkham Detective Tales