Nekromanti [Promotion] Linda, Valentin & M-SPACE

clarence redd

FrostByte Books
Premiären på Luc Bessons film Valerian närmar sig! Som ett litet heja-rop har vi lagt upp tidsagenternas stiliga rymdskepp Astroship xb982 på FrostBytes webbsida – både spelvärden och en enkel plan – konverterat till M-SPACE så klart.

Länk: http://www.frostbytebooks.com/#_blog

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag såg första avsnittet på YouTube igår, verkar vara en sympatisk serie.

(Det tog några omladdningar av Frostbyte-sidan innan jag lyckades hitta fram till rymdskeppsartikeln. Men jag skyller på långsam dator och dåligt tålamod, jag skulle bara klickat och väntat på att den skulle ritat klart, i stället för att börja leta själv när första texten rasslat upp på skärmen. :) )

clarence redd

FrostByte Books
Aha, var det den tecknade japanska tv-serien du såg? Den har jag inte sett. Hur likt seriealbumen är det?

Webbsidan är kanske inte ödlelikt snabb : ) Men det är riktigt, väntar man lite så bör man hamna rätt direkt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
wilper;n251302 said:
Jag såg första avsnittet på YouTube igår, verkar vara en sympatisk serie.
Enligt uppgift ska skaparna av pappersserien inte varit helt nöjda med den dock. Jag rekommenderar albumen varmt, de finns i utmärkt nyöversättning! =)

wilper

De talade franska, men jo, den såg lite animeaktig ut i stilen. Jag har inte läst serietidningarna, så jag kan tyvärr inte jämföra de två.

clarence redd

FrostByte Books
wilper;n251337 said:
De talade franska, men jo, den såg lite animeaktig ut i stilen. Jag har inte läst serietidningarna, så jag kan tyvärr inte jämföra de två.
Då har du trevlig läsning framför dig : ) Jag tycker de nytryckta albumen på svenska är lite dyra, men biblioteket (i alla fall här i Göteborg) har några av dem.

Men varför gör de filmen på engelskaaaa? :(
Ja, men precis. Franska hade ju varit roligare. Eller vad de nu pratar i rymden. Men Luc Besson's filmer är ofta på engelska om jag inte minns fel?

wilper

Fast, den lär väl dubbas för franska marknaden. Bara att skaffa den på DVD från Amazon.fr när det blir dax.