Nekromanti [Promotion] Monster och Människor

Leon

Leo carcion
Väl mött, Äventyrare!

Monster och Människor är spelet för dig som vill spela klassisk nordisk BRP-fantasy men med ett system som tar till vara på utvecklingar inom BRP-scenen de senaste decennierna.

Till känsla och upplägg är det inspirerat av min barndoms klassiska fantasyspelande - och tanken är att du skall kunna använda det med fördel för att spela alla gamla klassiker likaväl som nya äventyr och kampanjer som hämtar sin inspiration från samma källor.

Ditt äventyr börjar här: https://drive.google.com/file/d/0B7qVp-YWcZD_aGNkN2tCNEVUR28/view?usp=sharing

Bolongo

Herr Doktor
Varje gång jag öppnar pdf:en så öppnar den också "skriv ut" dialogen. Efter att jag stängt dialogrutan en gång poppar den upp en andra gång... Efter andra stängningen lugnar den sig.

Inga andra pdf:er beter sig så. ;)

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Peter;n254724 said:
Inga planer på det i nuläget
Skulle du ha nått emot om man slängde upp den på lulu och köper en där, enbart för eget bruk. Det innebär då att bara den som har länken till den på lulu kan köpa den? Är så less på pdfer och utskrivna papper som ligger i högar överallt här hemma.

Leon

Leo carcion
För eget bruk? Definitivt inget emot, tvärtom! Jag vill bara inte hamna i några juridiska gråzoner här, pdf:en är inte en kommersiell produkt och är inte till salu, men skoj om du vill trycka ett ex åt dig själv :)

Den är ju inte direkt layoutad för tryck så jag hoppas den ser OK ut via lulu. Dela gäran bilder!

Leon

Leo carcion
Hans E Magnusson;n254727 said:
Kul, sitter på mobilen så det är svårt att se, vilken storlek är det på sidorna?

A5 - så att man kan smyga in ett ex i sin favoritlåda. Jag funderade på G5, men det är ju mindre praktiskt för utskrift.

Leon

Leo carcion
clarence redd;n254774 said:
Ordet 'clipart' räcker inte riktigt till för att beskriva hur fina de är : ) Kanske 'sampling', som i musikbranschen?

Tack :) Min favorit är den jag hittade til sidan 48 ;)

Leon

Leo carcion
P.s. ni som har bättre upphovsrättsskalle än mig - funkar den här texten som disclaimer för cliparten?

Bilderna har alltså i huvudsak ingen angiven artist utan är enl. beskrivningarna som finns på clipart.org skannade från gamla bokillustrationer

"Bilderna är hämtade från openclipart.org, och används under förutsättningen att de är tillgängliga för fri användning i enlighet med den källans villkor. Hör av dig om anspråk trots detta existerar för någon av bilderna."

Dunderklumpen

Veteran
Hallå!

Det verkar som att PDF:en har pajat ihop. Funkar inte att ladda ner på varken androidnalle eller Windows-PC. Förstasidan laddar och sedan kraschar PDF:en.

Funkar det för någon annan?

zonk

muterad
Dunderklumpen;n255885 said:
Hallå!

Det verkar som att PDF:en har pajat ihop. Funkar inte att ladda ner på varken androidnalle eller Windows-PC. Förstasidan laddar och sedan kraschar PDF:en.

Funkar det för någon annan?
Samma här. Testade på Windows 7.

Dunderklumpen

Veteran
Nix! Samma fel. Prova med att byta format (annan pdf-typ ellera5 till a4 kanske?). Får "MoM.pdf is not a valid format".

Leon

Leo carcion
Jag är verkligen inte något ess på sånt här. Jag har PDF:at med en annan PDF-skrivare, och hoppas det räcker.

Knivigt om det är pappersformatet som kniper då. Får jag formatera om det hela.