Khan
Kondottiär
Håller helt med. Jag lär mig hellre av bra tips än av dåliga exempel.Björn Wärmedal;n258441 said:Alla punkter intresserar mig, men första punkten något mindre än de andra.
Håller helt med. Jag lär mig hellre av bra tips än av dåliga exempel.Björn Wärmedal;n258441 said:Alla punkter intresserar mig, men första punkten något mindre än de andra.
Ändrade vanor har gått hårt åt mitt podd-lyssnande, men nu tog jag slutligen del av svaret på läsarfrågan här! Bra grejer säger jag - tackar!wilper;n257074 said:AVSNITT 36 – BESKRIVNINGAR OCH DEN YTTERSTA DOMEN
Joel gästar studion. Vi svarar på ett lyssnarbrev och diskuterar sedan budorden i rollspelet Den Yttersta Domen. Avsnittet återbesöker diskussionen från Avsnitt 13 – Den Yttersta Domen och ser vad som hänt med spelet under de fem år som gått sedan dess.
Vi nämner också podcastkollegorna i Svartviken Rollspelspodd, Sveriges förmodligen tjugonde rollspelspodcast.
Ladda ner avsnittet här
Haha, hårt! Det får väl stå för honom, men jag kan inte påstå att jag håller med. Man skulle kunna sträcka sig till att du över lag är förhållandevis neutral i tonen, men det känns ganska naturligt när det är en samtalspodd.wilper;n262240 said:Deprimerad?
Är det en allmän uppfattning?
Det var nog mest det senaste, nu när jag lyssnade på tidigare avsnitt. I 38:an lät du mycket riktigt ganska brusreducerad, många frekvenser saknades. Det är ju å andra sidan helt klart att föredra framför massa brus!wilper;n262254 said:ceruleanfive, var det senaste avsnittet specifikt, eller de senaste avsnitten över lag som har dåligt ljud?
Nu har jag inte hört det senaste avsnittet än, men mej, det hade jag inte sagt. Kanske inte världens skojare och muntergök heller iofs, men det kanske inte riktigt hade passat ämne eller medium heller.wilper;n262240 said:Idag pratade jag rollspel med en av mina elever. Han skulle spelleda på konvent för första gången så jag tipsade om senaste avsnittet. Och fick följande svar "Jag tycker inte om din podcast för du låter så deprimerad i den."
Nu känner eleven mig bara i min något mer teatrala lärarroll. Så bytet till radiovärd kanske märktes. Men ändå. Deprimerad?
Är det en allmän uppfattning?
VAR ÄR TEET??wilper;n262303 said:Det var skönt att höra måste erkännas.
Nordnordosts värdeord är "Rollspel, te, mys och Norrland", och det är de jag vill förmedla med podcasten.
Jag tror vi fortsätter att ha det som ett segment i den befintliga. Men kul att det uppskattas.Khan;n262392 said:När börjar er nya podcast med tema soppor och matlagning?
Helt klart för.Björn Wärmedal;n262443 said:Då har jag ett nytt ämne åt er: Nya och Gamla spel. Vad är nytt med det som är nytt egentligen? Och vad som är gammalt går igen (och igen och igen)?