Redigering gör en minst 40 % smartare.zonk;n265726 said:& Insåg på slutet varför jag tyckt att avsnittet känts lite "otajt" och att ni inte var lika på hugget som vanligt - bristen på editing! Kul med ett praktiskt exempel på hur mkt det ger.
Samma här! De sista skälvande åren på nittiotalet spelade vi Eon, Chronopia och hemmabyggen.luddwig;n265709 said:Alla spelade faktiskt inte Kult på 90-talet. Jag och mina kompisar ville inte ta i Kult med tång ens en gång. Vi höll oss istället till ADD 2nd ed, Star Wars D6 och hemkokad rymdopera som så vitt jag kan minnas lånade friskt från BRP. Det var tider det.
Asch, jag ville bara vara en motvikt till de som haussade sopporna och inte kommenterade på rollspel, feedback helt enkelt! Det är inte så svårt att hoppa lite framåt om det skulle behövas.wilper;n265798 said:zonk: Tråkigt att jag inte orkar släppa shownotes med hålltider så du kan hoppa direkt till de bitar som passar dig. (Om någon entusiast vill skriva sådana åt mig kan jag klippa in dem i annonserings-posterna på NNO-bloggen.) Redigeringen tar redan minst dubbelt så lång tid som inspelningen, och det är inte en dunderkul syssla.
Jag skolkade från CM/77-skrivandet i kväll och skrev i stället https://docs.google.com/presentation/d/10zDexyhyzLPdBxPPPpamF2LJY67pq5QTNmzMFOc_h60/edit?usp=sharing Om någon inte har fått nog av KSR-snack.
Ja, typ. Det finns säkert undantag, men jag har inte sett något sånt hittills.wilper;n265846 said:Måste något vara BRP för att vara KSR?
Håller nog med BW här.. Annars, vilka äventyrsspels-produkter från 80-talet som inte är BRP skulle platsa? Eller från annan producent?Björn Wärmedal;n265848 said:Ja, typ. Det finns säkert undantag, men jag har inte sett något sånt hittills.
zonk;n265853 said:Håller nog med BW här.. Annars, vilka äventyrsspels-produkter från 80-talet som inte är BRP skulle platsa? Eller från annan producent?
Fast var Chock någonsin så stort att det kan kallas klassiskt?wilper;n265860 said:Chill/Chock?
Frågan är väl om det hade samma spelstil som beskrivs med termen KSR. Jag vet inget om spelet i fråga, så det får någon annan ha åsikter om.Khan;n265872 said:Fast var Chock någonsin så stort att det kan kallas klassiskt?
Du har en poäng där. Jag tänkte att det lämnat så litet avtryck på den svenska delen av hobbyn att det rimligtvis inte borde kunna påverka retrotermen KSR, oavsett hur man spelar det eller vilket system det har.Björn Wärmedal;n265873 said:Frågan är väl om det hade samma spelstil som beskrivs med termen KSR. Jag vet inget om spelet i fråga, så det får någon annan ha åsikter om.
Tycker ändå det. Man spelar äventyr som där SAVE-agenterna ställs mot klassiska skräckmonster som varulvar, vampyrer, gastar och dylikt. Ingen Mythos och ingen setting att förklara direkt annat än "monster-of-the-week". Inga dungeons. Lite klunkigt regelsystem som jag minns det (inte BRP).Björn Wärmedal;n265873 said:Frågan är väl om det hade samma spelstil som beskrivs med termen KSR. Jag vet inget om spelet i fråga, så det får någon annan ha åsikter om.