Björn Wärmedal
Björning Wheel
Ett mycket bra avsnitt! Väldigt många intressanta punkter berördes.
Din turnerande krogshow kommer att göra dig rik.luddwig;n266404 said:Woohoo! Nu är både jag och Ljusvattnet kända från Nordnordost.
Det är en speciell känsla att nämnas i en podcast. Det är stort, men litet ändåluddwig;n266404 said:Woohoo! Nu är både jag och Ljusvattnet kända från Nordnordost.
Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om allt fantastiskt showen kommer att innehålla, om hur jag planerar att bredda mitt varumärke och om vad jag tänker göra med miljonerna. Men nej, ett sådant inlägg skulle kunna väcka avund från alla som inte blivit omnämnda i Nordnordost. Dessutom skulle det vara OT.wilper;n266411 said:Din turnerande krogshow kommer att göra dig rik.
TL;DR: "Ni kan ge oss pengar, men strunt i det."wilper;n268412 said:https://www.patreon.com/nordnordost
Det har efterfrågats en Patreon eftersom alla andra podcasts har en. Därför har jag som ett led i att ducka CM77-skrivande skapat en Patreon.
Granssnittet är en aning förvirrande, men jag tror att det är uppsatt så att de som väljer att bli mecenater får betala $1 varje gång jag säger att jag har publicerat ett avsnitt. Av det tar Patreon knappt 40%.
Nordnordost behöver inte pengar. Vi har en oerhört generös serversponsor för hemsidan, avsnitten hostas av LUDD, vi har den utrustning vi behöver, osv.
Mecenaterna får än så länge inget som de inte redan kan hitta gratis: ett avsnitt av NNO typ en gång i månaden. Så länge jag har lust, ork och tid.
Kommer det in pengar skickas de in i spelmakandet, där de i slutändan förmodligen landar hos konstnärer som illustrerar rollspel.
Jag testade stridsreglerna till Razorgirls. (Med lite tillägg...) De är fucking livsfarliga och folk dör som djur. Det är ganska perfekt för vad jag vill ha dem tillwilper;n270237 said:Podcasten blir när jag har tid, lust och ork. (Och ambitionen är ett avsnitt i månaden. Januari - Check.)
Just nu har jag inte TID. Sysp menade att man inte kan släppa ett rollspel utan att speltesta stridsreglerna, så jag lägger min tid mellan arbete och undervisande på att skriva ett CM77-äventyr som jag skall spelleda på lördag. Det är tänkbart att det blir ett avsnitt av/om det. Vi får se hur de övriga spelarna ställer sig till möjligheten att plötsligt hamna i rampljuset som podcaststjärnor i en AP, annars får det bli ett kort referat nästa gång vi spelar in.
Äventyret heter "Dödsmatch 2000", och är som vi hör redan på namnet något alldeles extra. Jag förutspår att det kommer att gå historien som det mest uppskattade äventyret någonsin. Det håller en sådan litterär kvalitet att Strindberg och Ivar Lo får maka på sig ur svenskundervisningen. Japaner och tyskar kommer att lära sig svenska enbart för att kunna läsa och spela det på orginalspråk. Varje omtryck de närmaste tio åren kommer att resultera i ett nytt nobelpris i litteratur. Also, det har en SLP med typ ... äh, jag skall inte spoila. Ni får läsa om det på DNs kultursidor tids nog.
Av själviska ego anledningar vill jag att ni har ett avsnitt om 3e parts supplement till M/77/KSR när det finns lite fler av demwilper;n270247 said:Vad gäller ämnen har vi en lista i vårt planeringsdokument med två-tre avsnitt med stoff. Men om någon saknar något/vill höra något specifikt så säg till, vi prioriterar varje gång vi sätter oss vad vi är mest sugna på och pratar om det. Kommer det något förslag som det visar sig att vi inte är så sugna på eller inte känner att vi har något att säga om så blir det bara nedknuffat i prioriteringen, ingen skada skedd.
Noterat! Kanske när bilderna är på plats i Rg?God45;n270321 said:Av själviska ego anledningar vill jag att ni har ett avsnitt om 3e parts supplement till M/77/KSR när det finns lite fler av dem
Yaywilper;n270336 said:Noterat! Kanske när bilderna är på plats i Rg?
När ni spelade, hade ni med frivilliga regler, vilka?
Eftersom det är Pendragon-slag i närstrid så händer det ju nästan alltid NÅGOT, så striderna tickar lite fortare än vad man kanske är van vid från en del andra KSR-spel.
<3God45;n270342 said:så Katana blev Motorsågs-katana