TomasFriaLigan
Ligist
Kolla in nya startboxen till Mutant: År Noll, men sprillans nytt omslag av Simon Stålenhag.
Hade varit awesome med en samlingsvolym/boxRymdhamster;n148126 said:Kommer den här boxen alltså slå ihop reglerna för mutanter, robotar och djur? Till en bok? Gjort för att man ska kunna ha en blandad grupp rollpersoner?
Eller kommer det fortfarande vara uppdelat?
Tog en evighet att ladda sidan. Det är detta som den innehåller (och om jag fattat det rätt, så är det boxen som gick att förbeställa som tilläggsval på Maskinrums-kickstartern)Rymdhamster;n148126 said:Omslaget är fantastiskt. Har svårt att få länken att funka, men jag såg den på fejjan.
Kommer den här boxen alltså slå ihop reglerna för mutanter, robotar och djur? Till en bok? Gjort för att man ska kunna ha en blandad grupp rollpersoner?
Eller kommer det fortfarande vara uppdelat?
- Kondenserade, uppdaterade regler för att snabbt komma i gång och spela Mutant: År Noll.
- Tre helt nya, sammanlänkade zonsektorer som tillsammans ger en perfekt introduktion till spelets värld.
- Fyra rolldokument som låter dig skapa en unik rollperson på bara några minuter – spela krossare, skrotskalle, fixare eller zonstrykare
- 108 spelmarker för krubb, vatten, ammunition och mutationspoäng.
- 108 spelkort för mutationer, hot och artefakter.
- Fyra stora zonkartor.
- 15 specialtärningar.
Absolut, och det pratas om både mutanter, muterade djur och robotar, i alla fall på SF-bokhandelns förhandstittsida. Frågan är just om det är gjort för att blanda hej vilt mellan de tre klasserna eller om det ännu är en smula uppdelat. Jag har inte läst varken djur- eller robotreglerna, men jag har förstått att de skiljer sig åt lite i till namnet gemensamma funktioner, och frågan är om sådant har anpassats.Lupus Maximus;n148147 said:Tog en evighet att ladda sidan. Det är detta som den innehåller (och om jag fattat det rätt, så är det boxen som gick att förbeställa som tilläggsval på Maskinrums-kickstartern)
"Kondenserade, uppdaterade regler för att snabbt komma i gång och spela Mutant: År Noll."
Omslaget ska komma som affisch senare. Så boxen är inte ett måste-köp, affischen är det.hakanlo;n148137 said:Jag vill härmed å det skarpaste klaga på omslagsbilden. Den allena kommer nämligen att orsaka mig ekonomisk skada. Alldeles för snyggt för att slippa köpa en onödig dublett.
Tillägg: Och där läste jag lite mer, och insåg att det faktiskt inte var en "onödig dublett". Viss lindring alltså. Hoppas bara att bilden inte släpps som affisch också, så att jag inte förlorar ännu mer stålar.
I Genbas alfa tas det upp att djurmutanterna kan lära sig av människorna, samt lära ut saker till dem. Så jag skulle bli förvånad om de inte har synkat ihop ev. skillnader (om det finns några, var ett tag sedan jag läste reglerna nu...) för att enklare kunna spela mixade grupper.Rymdhamster;n148151 said:Absolut, och det pratas om både mutanter, muterade djur och robotar, i alla fall på SF-bokhandelns förhandstittsida. Frågan är just om det är gjort för att blanda hej vilt mellan de tre klasserna eller om det ännu är en smula uppdelat. Jag har inte läst varken djur- eller robotreglerna, men jag har förstått att de skiljer sig åt lite i till namnet gemensamma funktioner, och frågan är om sådant har anpassats.
Min lägenhet har benämnts som nördlägenhet även utan rollspelsrelaterade affischer på väggen. :emb: Så jag kanske skall gå all-in och skaffa den med :grin:nyvinter;n148152 said:Omslaget ska komma som affisch senare. Så boxen är inte ett måste-köp, affischen är det.
Den blir ashal ovanför samurajsvärden.Lupus Maximus;n148163 said:Min lägenhet har benämnts som nördlägenhet även utan rollspelsrelaterade affischer på väggen. :emb: Så jag kanske skall gå all-in och skaffa den med :grin:
En mutantaffisch bör ju snarare vara i samband med en sköld och två korslagda vapen; ett soptunnelock, en machete och ett järnrör. :grin:Robert;n148186 said:Den blir ashal ovanför samurajsvärden.
Inte då, när någon muterad gnagare gräver upp de där svärden om 300 år kommer de vara en skatt av sällan skådat värde. Dessutom hade Kevin såna i Bodyguard och gjorde sedan både Postman och Waterworld. Häng den där så är cirkeln sluten...????Lupus Maximus;n148198 said:En mutantaffisch bör ju snarare vara i samband med en sköld och två korslagda vapen; ett soptunnelock, en machete och ett järnrör. :grin: