Nekromanti [Promotion/nyheter] MylingSpel: Januari-rea och hälsotillstånd

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

MylingSpel har tidigare haft en mellandagsrea som skulle gått ut nyss, men de har valt att förlänga den fram till och med 31 januari. Just nu är det 25% rabatt på allt i butiken (utom Massive Darkness!). Det inkluderar allt från deras egna spel som En Garde! III, Leviathan och Skuggornas mästare, men även de sista Numenera-böcker, Zombie Cinema, Adventure Fantasy Game, Saga 2, Fantasy! 3.0, Action! Reloaded och Svenska Kulter böckerna - för att nämna några.

Du hittar rean i deras butik.

De väljer också att berätta närmare om hur framtiden ser ut för både En Garde! III och Skuggornas mästare, vilka blivit försenade på grund av Tinas dåliga hälsa. Målet är att skala ned verksamheten (vilket är en orsak till den förlängda rean) och få bort åtaganden så hon kan fokusera den ork hon har på sina egna projekt.

Ni kan läsa mer om rean, framtiden och Tinas situation på deras hemsida.

Robert Jonsson

Lite fler uppdateringar från MylingSpel:

LEVIATHAN

Nästa modul till Leviathan är Svart svan: Det mahariska kriget och kommer att gå in på hur skepp kan användas som en grund till berättelser. Dels får karaktärerna verktygen som behövs för att skapa sitt eget skepp, dels får de även tillgång till saker som skeppsstrid och reseregler. Några nya koncept och militära grader introduceras i boken tillsammans med en ordentlig utrustningslista.

I boken återfinns även en presentation av megapolen Golgata. Då GEMA förbjöd religionen ville inte alla kasta av sig sin egen tro, utan de samlades alla i Golgata. Megapolen leds av en triad bestående av ledare för den kristna, muslimska och judiska tron. Till sin hjälp har de ett råd bestående av minoritetsreligioner under sig som bistår triaden i att styra staden. Golgata presenteras på ett liknande sätt som Polaris och Jericho gjorde i Leviathan, men inkluderar en tydlig grogrund för berättaren att skapa en egen berättelse då en av triadens ledare nyligen mördades och brottet fortfarande är olöst.

Slutligen inkluderas Det mahariska kriget, en äventyrstrilogi i fyra delar. Det utspelar sig årtiondet innan Leviathan och där axlar spelarna rollerna som krigshjältarna. De introduceras till maharerna och får vara med om händelserna som leder upp till mänsklighetens exil ned i havet. Berättelsen ger även en stor insikt till maharerna och deras kultur och teknologi.

BORTOM

Arbetet med skräckrollspelet Bortoms andra utgåva sker i det fördolda. Vill du få ett litet smakprov på det? Ja, då ska du bege dig till Göteborg i påsk. Där kommer scenariot Judassjälen att hållas och kretsar kring en av de resor som karaktärerna kan göra i det nya Bortom. Spelarna kommer ta rollerna som psykonauter, folk som väckt sin själskraft till liv. Mer information om arrangemanget finner du här.

REAN

Glöm för övrigt inte rean! Den håller på månaden ut så passa på att fynda. :)

Robert Jonsson

luddwig;n271635 said:
Jag förstår inte vad du menar... Åh, vänta det syns då man ändrar inläggen här. Nevermind.

Jag skrev fel: Det mahariska är en äventyrstrilogi i fyra akter, det har en början och ett slut, men del 2 och 3 erbjuder vitt skilda upplevelser och karaktärerna kommer inte uppleva båda. Det mahariska kriget använder sig av sekundära karaktärer och då kan spelaren få uppleva samtliga akter.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Och Myling säljer Zombie Cinema, världens bästa finska zombiefilmsrollspel. Skynda skynda!

luddwig

Lawful evil
Robert Jonsson;n271647 said:
Det mahariska är en äventyrstrilogi...
Men Robert, hur har du det med skrivningen idag? :wink:

Skämt åsido, som korrekturläsare av Det mahariska kriget kan jag intyga att det är en omfattande och storslagen kampanj för dig som gillar militära operationer, mystiska händelser och att åka jorden runt.

Robert Jonsson

Jag fick en fråga via PM som undrade varför vi förlängde rean och det relaterar till något jag nämnde som hastigast i första posten. Eftersom det inte är hemligt tänkte jag att jag lika gärna kan ta upp det här också för full transparens.

I länken jag postade ovan så skriver MylingSpel om att företaget vill skala ned och fokusera på sin egen verksamhet, istället för att distribuera andras spel. Skälet till det är på grund av Tina Engströms hälsotillstånd. Hon har tidigare varit öppen med att hon sedan födseln lider av Ehlers-Danlos syndrom och dysautonomi. För tio år sedan fick hon även myalgisk encefalomyelit (ME) med fibromyalgi, men det var något som diagnosticerades först för några månader sedan (vilket är sorgligt eftersom ju förr insatser kan sättas in, desto lättare blir det att minimera skadorna). Tina delade med sig av Anne Örtegrens avskedsbrev, en kvinna som levde med sjukdomen i 16 år, till mig för att ge mig en bild till hur illa ME är. Inte så vidare munter läsning.

Så om vi sammanfattar hälsotillståndet är Tinas ork är begränsad och förhoppningen är att rean ska minska lagren så att MylingSpel kan fokusera på andra, mer viktiga saker – som till exempel att slutföra utlovade Skuggornas mästare– och En garde! III-projekt. De skriver mer detaljerat om det på sin hemsida. Det tar dock bara lite längre än beräknat.