Lite mer om hur vi uppfattade spelet och reglerna kommer i sista avsnittet, men jag vill minnas att vi inte hade tid för en riktigt så lång diskussion som vi önskat. Sammanfattningsvis kan man väl säga att vi alla tyckte reglerna fungerade väldigt bra, Roman var nöjd med att de "inte kom ivägen" för att spela rollspel, jag gillade att de drev berättelsen framåt på ett ibland oväntat sätt, och Håkan tyckte att han fick bra hjälp att skapa en bakomliggande plot och få stöd medan vi spelade.
Ibland kändes frågorna på vissa movses märkliga, och jag tror också vi missuppfattade undersöka-movet. Vi missade meningen att man får all info om man lyckas... Men det är problem som jag känner igen från andra AW-varianter, att frågorna inte stämmer med det man har framför sig. Det finns en strid i slutet som blir väl utdragen, om jag minns rätt. Jag misstänker att det handlar om att vi inte ville acceptera att vi gjort karaktärer som sög på att slåss, och borde ha dött, snarare än fel på systemet. Ska bli spännande att höra igen.
Sen är det nog precis som du säger, Håkan är väldigt duktig på att skynda långsamt som spelledare, och låta spelarna färga berättelsen. Och det blev inte en tysk action-i regnet med blodiga kedjor-berättelser som det blir ibland i Kult, och som också är jättekul.