Nekromanti [Promotion] Ron Edwards skriver om Svart av kval

Genesis

Ni dés ni maître
Så jag, Cissi, Sanna, ickeforumit Tobias och Ron Edwards (författare till bland annat Sorcerer, Trollbabe, Spione ochmånga andra spel, och gudfader till indie-vågen) spelade Sakval* på GothCon och han har skrivit en tråd om det på sin hemsida: adeptplay.com/actual-play/theres-rpg-about-vampires

Postar här delvis för de som tycker att det är kul när svenska spel nämns av "internationella" personer (även om Ron numera bor i Sverige), delvis för skrytpoäng och delvis för att göra reklam för Rons sida Adept Play, som är en sida för att skriva spelrapporter och tala om dem. Jag hoppas använda den lite när jag vill diskutera mina spelsessioner.

* Till skillnad från vad många tycks få för sig så är det inte acceptabelt att förkorta spelet "SaKVaL", då spelet inte är på engelska och därmed inte sysslar med dekapitalisering av prepositioner. Även om det rimligtvis bör skrivas "Sakval", då det uttalas som ett ord och inte varje bokstav för sig, så är även "SAKVAL" acceptabelt. Jag förlåter dock Ron, som är amerikanare och inte vet bättre.

Cissi

Up to no good.
VI får väl se till att spela mer med honom på LinCon. :) Så han får uppleva mer av Simon "the one man forge" Petterssons spel.

GnomviD

Heresiark
Vad kul att du får den här uppskattningen! Det är du mer än värd. Därtill var det intressant att läsa Rons analys av spelet, särskilt poängen om att inte spela med slöjor och gränser.

RasmusL

Champion
Genesis;n321135 said:
* Till skillnad från vad många tycks få för sig så är det inte acceptabelt att förkorta spelet "SaKVaL", då spelet inte är på engelska och därmed inte sysslar med dekapitalisering av prepositioner. Även om det rimligtvis bör skrivas "Sakval", då det uttalas som ett ord och inte varje bokstav för sig, så är även "SAKVAL" acceptabelt. Jag förlåter dock Ron, som är amerikanare och inte vet bättre.
Haha, jag tycker inte som du och kommer fortsätta att använda språket som jag vill! Däremot gillar jag ditt spel! Du är bra!