Nekromanti [Promotion] Sci-Fi! i Fenix

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
luddwig;n129288 said:
Jag skulle gärna se en äventyrsplats med skog/djungel och träsk. Det funkar i Star Wars (Endor, Kashyyyk, Dagobah) och i Flash Gordon (Arboria) så varför inte i Sci-Fi!?
Sci-Fi!-boken innehåller ett kapitel om öken-pulp-Mars och då känns det rätt naturligt att följa upp med djungel/träsk-pulp-Venus i en Fenix-artikel. Stay tuned to this game designer. :cool:

luddwig

Lawful evil
Mekanurg;n129883 said:
Sci-Fi!-boken innehåller en beskrivning av ett öken-pulp-Mars och då känns det rätt naturligt med en djungel/träsk-pulp-Venus
i en Fenix-artikel.
Jag gillar Röd sand skarpt så det låter finfint med en djungel och träskfylld kusinplanet. Den får gärna ha en stad bland trädkronorna, resterna av en fallen högkultur i träsken samt några användbara folkslag. Kanske flodnomader, bevingade insektoider och amfibiestammar som håller till i djupen. Ett äventyr på platsen vore också prima.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Sidospår: Det har talats en hel del om CG. Nu sitter jag som ett rådjur som stirrar in i bilens strålkastarlyktan innan den blir överkörd... Vad sjutton är CG? :(

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Robert Jonsson;n129929 said:
Sidospår: Det har talats en hel del om CG. Nu sitter jag som ett rådjur som stirrar in i bilens strålkastarlyktan innan den blir överkörd... Vad sjutton är CG? :(
computer generated, tror jag =)

Robert

Warrior
CG = computer graphic
CGI = computer generated imagery

Samma sak och är "bilder" skapade med datorer. Kanske inte det mest hippa begreppet och håller väl på att försvinna då gränserna för dator och andra mediaverktyg suddas ut.