Nekromanti [Promotion] Skromt.nu - en hemsida för Skrômt

kwarnberg

Swordsman
God kväll.

Jag bestämde mig nyligen för att fräscha upp mina html- och css-kunskaper, och tänkte att det är ett perfekt tillfälle att göra något med ett rollspelsprojekt. Så nu finns skromt.nu, en hemsida för ett av mina rollspel. Sidan är fortfarande under uppbyggnad. Detsamma gäller reglerna. Men välkomna in och kika på det som finns.

da_bohz

Swordsman
Ser spännande ut!
Trodde först det handlade om fantasy, men när jag läste mer kändes det snarare som en modern värld med automatvapen och mycket annat...
?Den första fundering som slog mig var: använder trollen också automatvapen?

kwarnberg

Swordsman
da_bohz;n218175 said:
Ser spännande ut!
Trodde först det handlade om fantasy, men när jag läste mer kändes det snarare som en modern värld med automatvapen och mycket annat...
?Den första fundering som slog mig var: använder trollen också automatvapen?
Det är väl en typ av urban fantasy. Det utspelar sig i nutid, men världen är fylld med mytologiska väsen och varelser från nordisk folktro. Trollen kan mycket väl använda automatvapen, ty trollen är mer eller mindre människor (eller vissa troll bor i mänskliga samhällen och ser ut som människor, bortsett från att någon kanske har en svans de försöker dölja, en annan har stora fula öron hen skäms över. Andra bor i berg och ser inte alls ut som människor. Gemensamt är deras fascination för skinande saker och nerärvda behov av att samla på dem). Däremot mylingar, irrbloss, näckar, skogsrår, gastar, drauger osv är sällan utrustade med mänskliga vapen. Vissa av varelserna är som hämtade ur Jordskott, andra ur Supernatural, ytterligare andra ur Cthulhu-mythoset. Mer världsbeskrivningar ligger i pipeline. Men kul att du tycker det verkar spännande!

Khan

Kondottiär
Guran89;n218188 said:
/.../ andra ur Supernatural /.../
Där klickade det till för mig. Jag har haft svårt att sätta fingret på vad spelet är, den där "hisspitchen" som är så praktisk. Men "Supernatural i svensk folktro" känns helt rätt. Lättförklarat.

kwarnberg

Swordsman
Khan;n218192 said:
Där klickade det till för mig. Jag har haft svårt att sätta fingret på vad spelet är, den där "hisspitchen" som är så praktisk. Men "Supernatural i svensk folktro" känns helt rätt. Lättförklarat.
Ah! Jag har kört "Supernatural blandat med Svensk folktro" som hisspitch hela tiden. Kanske bara missat att berätta den för dig? ^^

Khan

Kondottiär
Guran89;n218194 said:
Ah! Jag har kört "Supernatural blandat med Svensk folktro" som hisspitch hela tiden. Kanske bara missat att berätta den för dig? ^^
Antagligen. :)