Nekromanti [Promotion] Speltidningen HYDRA

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag sitter och recenserar ett 34 år gammalt rollspel. Vilket? Det får ni se i #4. Men jag kan ge ledtråden att det i högsta grad är ett levande spel än i dag.

Men jag frågar mig. Hur var det med läsbarheten i papperstidningen? Det flaggades lite efter #1 att det var lite liten text. Är det fortfarande läsare som tycker så? Skall jag skruva upp den lite och minska marginalerna en aning?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
wilper;n282782 said:
Men jag frågar mig. Hur var det med läsbarheten i papperstidningen? Det flaggades lite efter #1 att det var lite liten text. Är det fortfarande läsare som tycker så? Skall jag skruva upp den lite och minska marginalerna en aning?
Ta gärna upp storleken på texten en aning om det efterfrågas, men marginalerna bör inte vara mindre än de är i #1. ^^

wilper

OK! Jag har skruvat upp texten ett steg nu, vi får se vad folk tycker när de har #4 i näven.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Då är den stora frågan bara om jag ska beställa fem ex nu eller ta det tillsammans med nr 5... Jag har inte fått hem nr 3 än ????

wilper

Nuvarande koden är med -10% på priset (Tas ur Lulus del, inte Hydras). Så passa på att öka marginalerna för Grottröj. :)

wilper

Utan att lova något så ser det ut som att #5/6 av Hydra dyker upp någon gång i början på augusti.

Tycker du något? - Skriv en insändare!
Undrar du något? - Skriv en insändare!
Önskar du något? - Skriv en insändare!

Insändare skickas med fördel till användaren Dimfrost här på forumet.

Gör du något rollspelsaktigt inom OSR / KSR kan du annonsera kostnadsfritt i Hydra, kontakta mig för närmare information.

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Jag skrev för några år sedan platsbaserade konventsäventyr, tänkta att vara avverkade på 4 timmar prick, till Mutant och DoD-91. Är det något som skulle vara intressant att ha med? Kan skriva ner dem lite snyggare och skicka in dem i så fall?

wilper

Om det är gamla eller nya Mutant skulle det absolut vara intressant. DoD91 är lite för modernt för att passa Hydras profil. Men jag skickar ett PM så får vi diskutera detaljerna.

wilper

Hydra #5 är ute!

Nummer 5 blev ett monster på hela 70 sidor! Tydligen frodas hydror i sommarvärmen.

Beställ från Lulu i dag eller i morgon så får du fri frakt och 10% rabatt med koden BOOKSHIP18 (gäller även äldre nummer). (Ändrad kod efter BWs rättning.)

I detta nummer
  1. Tillbaka från Dödens tröskel
  2. Framtiden är kemisk!
  3. Hydrans hantlangare – Äventyr till Cyber M/77
  4. Goblinhord
  5. Byråkraten – En OSR-klass
  6. Brevspalten
  7. Axis Mundi – Våning 4
  8. Homo Homini Lupus – Äventyr till Fantasy!
  9. Recension av Ut mot skären av Pelle Nilsson
  10. Recension av Cyber M/77
Print on demand via Lulu
PDF via DriveThruRPG

(Som vanligt tar Lulu hela kostnaden för de 10% i rabatt, det påverkar inte Hydra alls.)

wilper

Ni som köper Hydra via Lulu: Har ni någon åsikt om prissättning/sidantal?

Hittils har vi haft rätt jämn fördelning mellan "tunna tidningar" som kostar $3.99, och "tjocka tidningar" som kostar $4.99.

Vilket är bäst?

Borde vi göra ännu tjockare tidningar som kom ännu mer sällan?

(Priset är mer eller mindre valt för att täcka kostnaden att skicka hem författarexemplar till de som bidragit. Hydra går plus/minus noll-ish över lag.)

Björn Wärmedal

Björning Wheel
När Grottröj säljer vidare avrundar jag inköpspriset uppåt till närmsta femma och säljer vidare för det, ungefär. Känns ganska lagom.

wilper

Jag sitter och lägger sista handen vid Hydra #6, är det någon som vill göra reklam för en OSR/KSR-relaterad produkt/tidning/evenemang eller nått?