azzmazzter300
Veteran
- Joined
- 14 Apr 2015
- Messages
- 111
Monsterarmeérna Går – Uppdatering
Jag tror inte att många kunnat undgå hur populärt vårt crowdfundade projekt: Svärd & Svartkonst Monsterarmeérna Går, varit. Och de flesta av er har säkert följt vår brokiga väg genom crowdfundingjungeln, från vår skakiga start på kickstarter, till vår vilda tid på Indiegogo, och vårt försök att få en Patreonmodell att fungera, innan vi slutligen beslöt oss för att följa vårt hjärta och hittade vårt hem som paypai-drivna crowdfunding-rebeller på blogspot.
Monsterarmeérna Går, är för de få av er som inte följt utvecklingen, ett supplement till Terje Nordin & Mattias Närväs populära indiespel ”Svärd & Svartkonst”, en OSR-klon på svenska. Tack vare deras öppna licens, kunde vi på Verlassene Armee GmbH utnyttja den rika floran av monster för att göra ett supplement som erbjuder detaljerade och realistiska regler för att fånga, träna och använda monster i världen. Eftersom Svärd & Svartkonst finns gratis på nätet, är kompatibelt med alla andra OSR-kloner, och dessutom nu, efter otaliga förseningar, preliminärt kommer finnas att beställa på Fria Ligans butik vintern 2021, är det en perfekt plattform för vår vision. Och om ni inte är i OSR-svängen behöver ni inte oroa er, tack vare era frikostiga donationer kommer vi kunna erbjuda lättanvända konverteringsregler till Rolemaster, EON, Phoenix Command, Fiasko, Rotsystem, FATAL och World of Zynnibarr.
Hursomhelst. Anledningen till att jag är här idag är att några av er antagligen har sett att vårt paypai-konto är avstängt medan SÄPO och CIA avslutar undersökningen om förment terrorfinansiering, och våra advokater på r/legaladvice har rått oss att avsluta vårt forum, således känner vi att det är rimligt att göra en statusuppdatering på WRNU, för att lindra våra investerares oro. Vi vet att det varit flera månader sedan vi senast gjorde en uppdatering, men vi har knappast legat på latsidan – tvärtom!
Som ni alla vet är den viktigaste delen av en rollspelsprodukt illustrationerna, och vi är glada att meddela att dessa nu är klara. Genom att ha all illustrationstalang in-house har vi kunnat jobba effektivt och hålla nere kostnaderna, så att vi kunnat pressa optimal talang ur varje investerarkrona. Så nu lämnar jag över till vår huvudillustratör, som får visa upp ett urval av illustrationer som väl skildrar den kvalité ni kan förvänta er från den produkt som vi är övertygade kommer dominera rollspelssverige –och världen!- under många år framöver.
Jätteamöba
Detta var den första illustration jag skapade för MG, vi kände att detta var ett av signaturdjuren i S&S, och lade mycket tid på att få en bra balans mellan realism och stilism.
Vita Gorillor
Alla ni som spelat Naram Akaris Ruiner minns dessa vilda djur. Jag försökte gå tillbaka till Sword & Sorcery-rötterna med min tagning av dem och gav dem således ordentliga tuttar, oroa er inte för att dela illustrationen med vänner på facebook, det här är en manlig tutt-gorilla.
Demoner
Demoner är ju väldigt mångskiftande så jag hade stor frihet som illustratör här. Jag inspirerades av skräckmästare såsom Stephen King när jag funderade på hur jag skulle göra ett ganska uttjatat koncept farligt igen: ta något vardagligt, och gör det skrämmande. Så jag tog det som rollspelare gillar mer än något: siffror. Jag tror tanken på att talen på ens tärning kan vara en förklädd demon kommer hålla mången rollspelare vaken på natten.
Fladdermöss
Det är otroligt stötande att ha fladdermöss som monster i ett rollspel, det bidrar till bilden av fladdermöss som skadedjur liknande råttor. Sanningen är att fladdermöss är vänliga djur, som förökar sig långsamt, de föder en unge i taget och tiden innan ungen klarar sig själv är lång, vilket lätt gör dem till hotade arter, och att nedgöra en flock fladermöss är lika stötande som att gå på pandajakt. Som konstnär har jag också ett etiskt ansvar, särskilt då S&S erbjuder en flora av olika fladdermöss, så efter idogt kampanjande, och lite stöd från min rabiata hatsvans på twitter, så lyckades jag få skaparna att gå med på att alla fladdermöss var uppvridbara automater i deras värld. En vettig kompromiss såhär i första steget, men vi hoppas att de i senare upplagor kommer göra fladdermöss odödliga.
Attachments
-
24.5 KB Views: 0
-
8.6 KB Views: 0
-
9.3 KB Views: 0
-
22.7 KB Views: 0
-
13.8 KB Views: 0