wilper
Gubevars en rätt produktiv människa.
Wow. Det var coolt som tusan. Jag hade verkligen ingen koll, lyssnar inte på AP i någon större omfattning.
Jättekul att höra att du gillar det vi gör - stort tack för att du lyssnar!Bifur;n257202 said:Jag vill bara instämma i lovorden. Verkligen välproducerat och stämningsfullt.
Jag hade dock gärna sett en lite grundligare introduktion till RP:na i inför del 1 (jag har visserligen bara hunnit till del 2). Visst är det radioteaterlikt men trots allt fortfarande en AP och lyssnaren har ju alltjämt spelarens/RP:ns perspektiv inte den gängse och då känns det ibland konstigt att inte ha en bättre inblick i deras bakgrund, speciellt som det känns som att den emellanåt är betydelsebärande.
Men kanske är allt improviserat (då är det bara att applådera) eller så finns det en plan med att inte berätta? Kanske kommer svaren i Q&A:n?
Jag ska hälsa vidare detta till Craig (som spelar Carver) - han kommer att bli överlycklig av att höra detta! Tack!Evokee;n257220 said:Kul att höra i Q&A podcasten att "Carver" aspirerar på att bli skådis. Han gör verkligen en makalöst bra jobb i sin roll på podden, och jag har i flera avsnitt tänkt att han verkligen håller kvalitén av en professionell skådespelare i sitt gestaltande av Carver.
Återigen, tack för en bra pod. Så här 11 avsnitt in (jag är i fas!) vill dock vidhålla min första synpunkt. En kort intro i avsnitt 1 till era RP hade suttit fint. Och jag menar så klart inte sanningen och deras mörka hemligheter utan den officiella bilden av dem. ”Det här är Björn, 35 år, från Sverige, han lever ensam och driver ett företag som investerar i fastigheter i Östtyskland. Som det är nu har man som lyssnare ingen förförståelse att kontrastera det som avslöjas i podden mot, vilket förtar lite av upplevelsen.RedMoon;n257203 said:Tanken är att rollpersonernas bakgrund, likt i en film, introduceras gradvis. Detta då bägge bär på mörka hemligheter och mycket baggage som långsamt avslöjas och nystas upp. Just rollpersonernas förflutna är också centrala i den story som går vid sidan av huvudspåret i Svarta Madonnan vilket är anledningen att vi låter det vara ett mysterium tills dess att tiden är rätt.
Tack för att du lyssnar!Bifur;n260097 said:Återigen, tack för en bra pod. Så här 11 avsnitt in (jag är i fas!) vill dock vidhålla min första synpunkt. En kort intro i avsnitt 1 till era RP hade suttit fint. Och jag menar så klart inte sanningen och deras mörka hemligheter utan den officiella bilden av dem. ”Det här är Björn, 35 år, från Sverige, han lever ensam och driver ett företag som investerar i fastigheter i Östtyskland. Som det är nu har man som lyssnare ingen förförståelse att kontrastera det som avslöjas i podden mot, vilket förtar lite av upplevelsen.
Missat det (och har inte letat). Ska spanaRedMoon;n260100 said:och hjälps förstås också av rollformulären som finns uppe på de kanaler och sidor vi kör.
Vad kul att du gillade det! Att bygga mot ett crescendo och sen få låta allt explodera på en och samma gång är väldigt tillfredställande som SLEvokee;n260212 said:Helvette vilket bra avsnitt!
Ja eller hur, man tror att man listat ut vad som pågår och sen sker detta och man inser att man blivit lurad... och att ledtrådarna var där rakt framför en hela tiden.Evokee;n261097 said:Vilken vändning!!!!
Nu begriper jag varför äventyret är så omtalat och har sån kultstatus.
Episoden med armen var dessutom riktigt välgjord och vidrig. Kunde knappt lyssna igenom.