Nekromanti [PROMOTION] Urverk Speldesign släpper ETT VANLIGT JÄVLA ROLLSPEL

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Urverk Speldesigns stora Magnum Opus!

Efter att ha sett hur marknaden för moderna skräckspel fyllts i och med den framgångsrika kickstartern för nya KULF och de kommande White Wolfspelen, och efter att ha tagit en titt i spelhistorien och kunnat konstatera att ja, Arfert hade rätt hela tiden, alla nya indieidéer gjordes i själva verket av Äventyrsspel eller TSR på den gamla goda tiden, så har vi beslutat oss för att avtäcka vårt slutgiltiga magnum opus, designat för maximal marketbility. Vanligt Jävla Rollspel är ett vanligt jävla rollspel baserat på den i sverige välkända BRP-motorn. Systemet är generiskt och kompatibelt med nästan alla versioner av Drakar och Demoner. Det är dessutom fantasy, och alla vet att fantasy är det som säljer.

Vi släpper nu en första speltest-PDF för att bygga lite intresse inför vår Kickstarter som drar igång den 1:a maj 2016. Till skillnad från andra spel av Mikael Bergström är det här en copyrightskyddad, kommersiell produkt - det där hippietramset med "creative commons" håller vi inte på med längre.

Vi har också tunga namn med oss i projektet - logotypen är handritad av den legendariske Dan "Dante" Algstrand och kartan över spelvärlden Vanilia är gjord av Johan Nohr (känd från Symbaroumkartorna). Jag har ju i flera år pratat om att jag vill göra ett fantasy med ett slags "all-star-team" - this is it!

I framtiden planerar vi också produkter som:
  • Vanliga jävla fantasyraser
  • Vanliga jävla monster
  • Vanliga jävla medeltida vapen
  • Vanliga jävla scifivapen
  • Vanlig jävla skräck
  • Vanlig jävla scifi
Nerladdning av speltest-PDF:en:

http://www.urverkspel.com/vanligt-jaevla-rollspel

Attachments

Pilzefrau

hon/henne
Jag måste bara säga, jag ögnade igenom spelet och väntade mig en vanlig jävla världskarta i slutet... Men där tycker jag ni har misslyckats, för det är en fantastisk jävla karta!

krank

Pilzeman;n170633 said:
Jag måste bara säga, jag ögnade igenom spelet och väntade mig en vanlig jävla världskarta i slutet... Men där tycker jag ni har misslyckats, för det är en fantastisk jävla karta!

Visst är det en fantasieggande karta! Jag vill själv ut och utforska Vanilia nu på direkten! Tänk när det blir krig mellan Borgsala och de odödas gravfält, och rollpersonerna måste mäkla fred! Eller när pirater sabbar handeln mellan Marknaden och Spindelklippan! Och vad döljer sig i dödskvadraten? Många frågor! En del av dem kanske adresseras i framtida produkter, men det finns gott om utrymme för eget utforskande.

Lukas

Mannen i Gult
Men vad är det tänkt att man skall göra i spelet?

Och varför används inte karaktärens omkrets för att räkna ut dens gymnastikfärdighet? Det känns ju jätte orealistiskt.

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Är det bara jag som tycker spelet verkar rätt dåligt? No offence krank, men du kan bättre.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Kan man bära svärdet på bilden på ryggen? Finns det stöd för det i reglerna menar jag eller måste man läsa igenom trådar på forumet och fulpatcha det själv?

Det är för mig en dealbreaker om jag skall backa spelet.

Tacksam för svar.

Kalil

Swordsman
Detta är helt ärligt mitt favoritspel från urverk. Om ni kickstartar en tryckt utgåva så kan ni räkna med mig!

krank

Konrad Konvalj;n170646 said:
Kan man bära svärdet på bilden på ryggen? Finns det stöd för det i reglerna menar jag eller måste man läsa igenom trådar på forumet och fulpatcha det själv?
En bra fråga! Reglerna för det är färdigskrivna men vi har inte bestämt oss för om de ska stoppas in i grundregelboken eller om de får vänta på expansionsmodulen Vanliga Jävla Extraregler.

kloptok

Pensionerad astrolog
Klarar det av tungsimulering av brödbak eller är det mer hittepå som gäller?

JJoghans

Regelknackare
Oj! Oj oj! Sign me up!
Det är nog dags för mig att förpassa mina hemkokade system till skräpkorgen. Här har vi ju the RPG to end all RPG:s! :D

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Kan man möjligtvis få en lite mer barntillåten titel? Vanligt Herrans Rollspel, kanske? Om det finns en sån utgåva på kickstartern så är jag på!

IcarusDream

Anti-populist
Björn Wärmedal;n170660 said:
Kan man möjligtvis få en lite mer barntillåten titel? Vanligt Herrans Rollspel, kanske? Om det finns en sån utgåva på kickstartern så är jag på!

Vanligt Emlans Rollspel - VER på kort.

Sapient

Swashbuckler
Jag kan erbjuda mig att skriva ett vanligt djävla tråkäventyr, till spelet.

Jag har en del väldigt originella idéer att ta med. Det börjar med att spelarna bor på ett värdshus. En person i mörk kåpa kommer fram till deras bord och berättar att HANS BROR vill sälja dem en skattkarta.

Ni ser!? Nytänkande redan där.

(Jag funderade på att låta personen ha en ljus pullover istället, men vissa klichéer måste helt enkelt vårdas...)

RasmusL

Champion
krank;n170649 said:
En bra fråga! Reglerna för det är färdigskrivna men vi har inte bestämt oss för om de ska stoppas in i grundregelboken eller om de får vänta på expansionsmodulen Vanliga Jävla Extraregler.
Ah, en Expert-utgåva! I like!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Sapient;n170674 said:
Jag kan erbjuda mig att skriva ett vanligt djävla tråkäventyr, till spelet.

Jag har en del väldigt originella idéer att ta med. Det börjar med att spelarna bor på ett värdshus. En person i mörk kåpa kommer fram till deras bord och berättar att HANS BROR vill sälja dem en skattkarta.

Ni ser!? Nytänkande redan där.

(Jag funderade på att låta personen ha en ljus pullover istället, men vissa klichéer måste helt enkelt vårdas...)

Att spelarna "bor" på värdshuset ser nyskapande ut. Jag har alltid kört att de besöker ett värdshus och förmodligen dricker de sig redlösa också. Helst klart en värd vinkel. Har aldrig tänkt på att det kan bo på värdshuset där personen i mörk kåpa / ljus pullover dyker upp.

Hunk

Hero
Jag tycker att ålderstabellen är helt orealistisk, så den får ni arbeta om. Annars tycker jag att det mesta verkar vettigt!

Big Marco

Läskig
Jag tycker det är dåligt att man som drakryttare bara kan avsluta äventyret en gång per äventyr. Minst två gånger vore mer balanserat.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Big Marco;n170717 said:
Jag tycker det är dåligt att man som drakryttare bara kan avsluta äventyret en gång per äventyr. Minst två gånger vore mer balanserat.
Det är ännu värre. Bara en gång per spelmöte. Då kan ju SL lura en med ett struntäventyr först och sedan när man avslutat det dra igång med det riktiga äventyret.