Nekromanti Prorgram för att personalisera en pdf

Snow

Swashbuckler
Det är skrivet i Java och använder itext. Man kan just nu påverka positionen. Typsnitt borde vara enkelt. Kommer att bli open source.

Arfert

Facit
Det bästa vore om man kunde konvertera många PDF:er samtidigt, med olika namn. Man matar in/skapar en namnlista, väljer den PDF som ska användas och vips har man X antal unika PDF:er med olika namn.

Snow

Swashbuckler
Ja, pillandet i pdf är det enkla. Gui för hur det ska göras inte lika enkelt. Textfil med instruktioner kanske blir bäst. Inget gui men mest power per programmerad timme.

Kaigon

Helmgast
Har du testat att lägga till text på Eon-pdfen? Jag testade runt med liknande lösningar (främst för python då) men det höll aldrig måttet i termer av att behålla filstorlek, göra det på kort tid och utan att minne och dyl går bananas.
Snow said:
Så fort jag jag kommer hem ska jag testa. Tiden på min test-pdf (150 sidor) blev under sekunden. Men det var inget komplext dokument.

Snow

Swashbuckler
Jag har testat med eon-crowdfunding-pdf:en. Det tog 6 sekunder på min drygt två år gamla laptop. Det höll sig inom vanliga minnesgränser för java vilket innebär några futtiga Mb. På varje sida skrev jag "Tack själv Helmgast". Filen blev något lite mindre än ursprungligt, 24141 kb.

Nu kan man använda typsnittsfiler och kontrollerar programmet via en textfil där man matar in allt som Arfert föreslog ovan.

Minne: check.
Tid: check (antar jag?)
Filstorlek: check
Sätta typsnitt och fontstorlek: check (man kan använda ttf just nu, räcker det?)
Vettigt sätt att kontrollera det hela: check

Återstår
Distribution så att det kan köras på alla system.

Snow

Swashbuckler
Första releasen är här:
https://bitbucket.org/markus_kruse/p...tory/downloads

Ladda ner, packa upp i en ny tom folder. Lägg dit din orginial-pdf. Redigera personalizer.cfg och kör batch eller bat-fil.

Om här finns några java-hackare så känn er fria att hjälpa till.
Kaigon said:
Funkar fint och under 10 sekunder är helt klart acceptabelt!
Snow said:
Tufft! Tack för testen. Vilket OS körde du?