Nekromanti proviant och jakt

Amphysvena

Veteran
Re: Lägga ner sitt liv

Jag är tvärtemot Krille... Jag har lärt mig mer från spel än vad skolan gett mig till exempel...
Engelska lärde lag mig från Magic The Gathering och äventyrsspel till Amiga.
Det mesta jag kan om historia har jag lärt mig av Sid Meíers Civilization coh colonization, liknande.
När det gäller rollspel så är det inte sällan som regler är väldigt orealistiska, helt enkelt eftersom om man skulle mäta kunskaper med siffror så skulle det nog bli många långa ekvationer som Einstein skulle bli avundsjuk över.
Inte för att jag vill skryta (Egentligen vill jag det, men jag gör det inte nu) men när jag gick i årskurs 9 så läste jag inte in en enda glosa, halvsov på lektionerna och läste inte på ett enda prov. Ändå så fick jag Mvg på vartenda prov och självklart i slutbetyget.. Allt tack vare Guybrush och Richard Garfield.

"Elen Sila Lúmenn Omentielmo/Avenderiel

lave

Warrior
ja du har missat något.

jag påpekade bara (med ett snett leende på mina mungipor) att om man ställer en fråga på forumet och får svar från krille så är det läge att skriva ut det, för att kunna läsa det i lugn och ro (och slippa vara uppkopplad den timmen det tar). där de flesta andra skulle säga "ja" eller "nej" kommer krille med en fantastisk lång utläggning med massiv kunskap i ämnen jag knappt trodde fanns! missförstå mig inte nu, jag tycker att Krille är en enorm tillgång (om uttrycket tillåts) på forumet med sina ofantliga kunskaper om i princip _allt_ (rollspel och icke rollspels relaterat.) jag är alltid tacksam när folk tar sig tid att läsa och svara på mina inlägg, i synerhet när de skriva långa och innehållsrika svar som det ovan....

GO KRILLE -min rollspels-idol.

Hasse

Hero
Precis! You gotta catch them all. ;-) (nt)

.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Rickard

Urverk speldesign
Spring ut i skogen själv så får du reda på't

"<EM>Spelet hade inte ens yrket Köpman förrän i Chronopia!!!!</EM>"
Så i DoD2 (s. 24) finns inte alls köpmannen.. I EDD finns inte heller köpmannen som yrke och de tog inte alls bort köpmannen i DoD4 eftersom den aldrig fanns i de tidigare upplagorna? [sarkastisk]
Hur svårt på en skala var det att göra en köpman i 91:ans upplaga, <B>lave</B>. Köpslå och Värdera fanns som primära färdigheter.. Kanske därför de plockade bort köpmannen.

"<EM>När jag tar mig för att ÄNTLIGEN spelleda EON däremot... DÅ ni! då blir det skitigt. realistiskt. och så regnar det.</EM>"
Ironi lr? Så bara för att spelsystemet (lr snarare de som spelar Eon) utger sig för att vara realistiskt så blir automagiskt världen det också? Det <EM>går</EM> alltså inte att vara realistisk i t.ex. T.W.E.R.P.S.?

"<EM>Låter onekligen som en riktig hare...</EM>"
En riktig hare från MP:s "Search for the holy grail"?

/[color:green]Han</font color=green> som svarade på org.frågan i titeln

Pazuzu

Warrior
Re: Förklaring tack

Om man tycker rollspel är roligare och viktigare än allt annat i livet behöver man hjälp.

Vindhand

Myrmidon
Cosplay?

Dagen då folk klär ut sig till Krille på konvent, då har han verkligen uppnått sin titel :)

Rosen

Myrmidon
Re: Förklaring tack

<I>Om man tycker rollspel är roligare och viktigare än allt annat i livet behöver man hjälp.</I>

"Viktigare" kan jag kanske hålla med om, men exakt varför skulle det vara ett problem om man tycker att det är <I>roligare</I> än annat..?

--
Åke