När Viktor kollade åt Adrians håll igen så märkte han att han hade en brud i knäet, vilket fick Viktor att känna en klump i magen och kollade sedan bort igen. Varför gick han med på att gå till en sån här fest? Skulle ju knappast finnas någon bög som skulle hångla upp honom. Bara en massa straighta killar som raggade på brudar och tog på deras rövar.
Jacob kom ut från folkmassan med en brud under armen.
"Vi tänkte dra o hämta mer bärs, hänger du med?" frågade Jacob andfått och kollade ner på Viktor som såg ängslig och blyg ut.
"Mhm, visst" svarade Viktor och sneglade på Adrian som tydligen hade lagt ögonen på Viktor igen. Viktor höll andan för en stund och blev rosig om kinderna. Jacob märkte det och kollade bakåt men just då var det någon som fick förbi Adrian så han inte syntes.
"Vem kollade du på då?" flinade Jacob och klappade grabbigt på Viktors axel medan han reste sig upp.
"Ingen" suckade Viktor och följde med bort där de tog öl. De gick förbi Adrian och hans gäng och Viktor gick så stelt förbi att han snubblade på sina egna fötter. Han skämdes och rodnade som aldrig förr. Han skyndade sig ikapp Jacob och hans brud så han inte skulle höra ifall de skrattade åt honom.
"J-Jacob, jag går ut en stund. Känner mig ganska obekväm i stora folkmassor..." mumlade Viktor och petade försiktigt på hans axel.
"Ta med dig en bira fan och kom tillbaka när du känner före, annars ses vi på måndag" sa Jacob och slängde en burk i Viktors famn. Viktor tog emot den och snodde med sig Jacobs ciggpaket som låg halvt utanför i hans jackficka.
När han var ute från allt folk kunde han pusta ut. Lukten av öl, rök och herrparfym försvann snabbt och han kunde andas in kvällsdofterna istället. Det var en bänk, inte så långt ifrån byggnaden som han satte sig vid och öppnade sin öl. Han hörde en krasslig bil bakom sig, och i reflex kollade han bakåt. Det var inte hans brorsor, som tur var.
Skulle Viktor någonsin få chansen att prata, eller hångla med Adrian? Troligen inte. Med en suck drog han fram ciggpaketet som han gömt i sin jackärm och kollade hur många det var kvar. Tillräckligt många så han skulle kunna sitta där en stund.
Så fort det kom några fulla grabbar ut från byggnaden så trodde Viktor alltid att Adrian skulle vara en av dom, men det var det aldrig. Något som Viktor lovade sig själv var att se Adrian minst en gång till innan festen var slut.
Efter nån halvtimme hade Viktor klunkat i sig hela burken och började bli ganska lullig i skallen. Lite halv vinglandes gick han tillbaka och försökte leta efter Jacob. Det var ganska omöjligt då de allra flesta såg ut som Jacob bakifrån, det var bara längden som inte stämde. Jacob var ganska lång för att vara 17 så det skulle nog vara lite lättare att hitta honom på det viset.
Viktor vinglade försiktigt bort dit Adrian hade suttit och såg honom. Målet för kvällen var nådd och Viktor blev nästan lite gladare, men det lilla leendet han hade inom sig försvann snabbt när någon gjorde krokben på honom så han ramlade vid Adrians fötter. Hans ansikte var rödare än när han hade snubblat till. Det gjorde ont vid bröstkorgen, så antagligen låg han över hans fötter. Sakta reste sig Viktor upp och rättade till tröjan.
"F-förlåt" sa Viktor innan han gick snabbt därifrån. Pinsammaste första intrycket han kunde göra. Det kunde verkligen inte bli värre nu.
Till slut hittade han Jacob, men bruden var borta.
"Engångs hångel eller?" flinade Viktor och lutade sig på Jacobs axel med sina händer.
"Va fan Viktor, äru redan full?" skrattade Jacob och kollade på Viktor.
"Mmmh, och väääärdens pinsammaste sak hände just.. Jag ramlade på Adrians f.. fötter" mumlade Viktor och hickade till som att han skulle spy.
"Fan Viktor, du kan inte spy här!" sa Jacob och tog Viktor under armen och gick mot toaletterna.
De satte sig framför toan och Jacob kollade på Viktor som började snyfta.
"Jag kommer aldrig få Adrian... Han är straight och jag är värsta bögen" gnällde Viktor och höll i toaringen.
"Trodde du haffade brudar?" sa Jacob förvånat och klappade på Viktors rygg.
"Tänkte komma ut någon gång, men fan heller när jag är full" sa Viktor och började grina medan han stoppade huvudet i toan.
"Viktor... Adrian är en player, ingen idé att försöka sig på honom. Finns säkert andra grabbar som passar dig bättre" mumlade Jacob och strök Viktor på ryggen när han höll på att spy.
"Men han är så snygg, finns ingen snyggare än honom... Ta inte illa upp nu..." snyftade Viktor och spottade för att få bort spyan som var kvar i hans mun.
"Lugnt, men du, vi går och kollar efter andra grabbar åt dig" sa Jacob som försökte muntra upp Viktor.
"Nääe, jag sitter bra här" mumlade Viktor och kramade nästan om toalettstolen.
"Men fan Viktor, vi kan väl åtminstone gå ut från toa? Luktar ju fan piss och spya här inne!" sa Jacob lite högre då musiken utanför höjdes en aning.
"Mh okej, förlåt.. Vi går ut" mumlade Viktor och ställde sig upp samtidigt som Jacob. De vinglade ut från toa och satte sig i närmaste soffa, vilket var väldigt nära bordet som Adrian satt vid. Viktor märkte det och kände sig obekväm igen.
"Fan Viktor, skit i honom" suckade Jacob och stötte till honom i armen. Viktor nickade och vände sin blick mot den dansande folkmassan istället.
"Äe fan, ska haffa brudar nu, ses på måndag eller senare" sa Jacob efter en stund och reste sig hastigt upp. Han försvann snabbt i folkmassan och Viktor satt ensam igen.