Nekromanti Pseudodrakar?

Virocon

Swordsman
Kan någon här förklara vad en pseudodrake är, och vad den gör, hur den beter sig... Någon?

/Överlevnadstips vid drakmöte, skrivet av Sanari Naturstudier vid rojala universitetet: Spring fort som f*n!

Krille

Super Moderator
"Kan någon här förklara vad en pseudodrake är, och vad den gör, hur den beter sig... Någon?"

Pseudodrake är ett samlingsnamn på alla drakar som inte är mortuach eller lumian. Deras intelligens och förmågor är begränsad (jämfört med de "riktiga" drakarna). Heavé är en pseudodrake, liksom horndraken (den drake som är på omslagsbilden till Eon).

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Virocon

Swordsman
Okej, men varför denna segregering? Intelligensskillnaden är väl inte så stor? Alla drakar har ju själar och åtminstonde relativt hög intelligens. Men en Lumians PSY kanske slås fram med 10T6+20, vad vet jag?

Virocon

Swordsman
Så en pseudodrake har inte själ? Så pass... Nåja, vad har de i Relativt PSY då? Kan de höja färdigheter? Kan de tala?
Kan de MAGI? När ni talat om drakar i allmännhet förut trodde jag nämligen att Heavé var inkluderade där, då dessa verkar vanligare än de "riktiga" drakarna...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
<A HREF="http://www.neogames.se/eon_drake.htm" target="_new">http://www.neogames.se/eon_drake.htm</A>. /images/icons/wink.gif

Min personliga gissning är att de större drakarna högkvalitetspippar (de fortplantar sig inte lika mycket... eller nå't, och konsumtionen av stora drakar är inte lika stor eftersom att... ja... inte så svårt att klura ut) - och därmed är färre men riktigt gamla och visa etc. etc..
Smådrakarna däremot tager vad de haver och fortplantar sig som gurkor på en varm ICQ-kontakt-lista = de är fler.

Haevédrakar kan nog inte tala tror jag...
Och de är nog för dumma för magi /images/icons/wink.gif.

Haevé är fortfarande drakar, precis som att kråkan är en fågel och att bananen är en ärta (det är så - faktiskt, kan ni inte bananhistoria? Jag skämtar inte - helt allvarligt alltså).

Alle trött. Alle spela C-S. Alle sluta skriva inlägg. Alle säga gonatt. Alle säkert somna framför tangentbord.

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Sir Gawyn

Veteran
Eller så beror det på att mindre mäktiga drakar har mindre chanser att överleva som små (jämfört med de mäktigare) ==> och måste därför ha fler babydrakar för att öka artens chanser att överleva.

Den naturliga vägen ni vet. :gremsmile:

Blackstorm

Krille

Super Moderator
Rättning kommer...

...men du har dock delvis rätt. Ingen har någonsin sett (riktiga) drakar kopulera, lägga ägg, dia, kläckas et cetera. Det behöver ju dock inte betyda att de inte fortplantar sig - det betyder bara att ingen har någonsin sett någon fortplantningsaktivitet.

Men jag tror nog att drakar har helt andra saker för sig med de jungfrur som de rövar bort än att bjuda in dem på grillfest, om man säger så... Och riddarnas sagor om hur hemska drakarna är är med stor sannolikhet propaganda.

Jo, förresten, rättningen kommer, som sagt var. Men inte här. Modulen Drakar kommer att avslöja mer än nog om drakarnas (eventuella) sexliv. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Virocon

Swordsman
Hur många har sett något alls då?

Visst, ingen har sett en drake fortplanta sig. Än sen? Har någon sett dem äta? Precis.
Om man ens kommer i närheten av en drake så är sannolikheten inte stor att man stannar kvar länge, då alla fruktar drakarna sedan riddarhistorierna. Sant? De som ens ger sig bort till dem för att döda dem, rädda en jungfru, dricka te eller vad man nu gör där borta kommer väl sällan tillbaka? De historier man hört är väl baserade på skrönor, myter, folk som säger vad som helst för öl/pengar... För övrigt så märker drakar direkt om någon är i närheten. DIREKT. Och med drakars intelligens så begriper man väl att man inte ska pippa när de mordgalna humanoiderna av Mundana är i närheten!

/Virocon, professor i teoretisk idiototropi...

Ymir

Liten kantbaron
Re: Khakra

En sak är säker. Jag vill INTE veta vad Khakra gör med jungfrun...eller det kanske jag vill, vettifaen...min perversa fantasi räcker nog annars gott och väl till för att luska ut det. :)

- Ymir, Khakra-diggare

hatten

Swashbuckler

Ymir ditt pervo förklaringen är enkel...
OM du är en drake och gillar människo kött vad skulle du äta då ?
En riddare som består av sega muskler tuff hård HY och grovt skellet..

Eller en jungfru som består av
Mjukt kött med härliga former fyllda av tuggvänligt kött små graciösa ben som lätt kan tuggas sönder.. *ler*

Fast å andra sidan OM drakar är riktigt mäktiga kanske de dessutom kan tillfälligt byta skepnad till människo man och *harkel* ha skoj innan *skrattar* nä nu vart jag pervers.. *suck*

Rosen

Myrmidon

<I>OM drakar är riktigt mäktiga kanske de dessutom kan tillfälligt byta skepnad till människo man och *harkel* ha skoj innan *skrattar* nä nu vart jag pervers.. *suck*</I>

Det är väl mer perverst om han <B>inte</B> byter skepnad? (-:
(Minner mig ett gammalt omslag till National Lampoon som hade ungefär ett sånt motiv. Riddaren stormar in i drakens sovrum och hittar...)

--
Åke

hatten

Swashbuckler

*ler* jag har faktist spelat en kampanj där spelarna fick reda på HUR de högre drakarna fortplantar sig..
*ler* De ändrar form till en Alv/människa/dvärg/Tirak och har sex tills de blir gravida eller gör sin partner gravid. och sen uppfostrar de barnet som alltid blir en Drake.. *ler*